Ondertussen alweer anderhalf jaar na onze laatste sessie, maar de personages pasten nog steeds als gegoten. Op het spoor van de sinistere cultus die we reeds in ons allereerste avontuur tegenkwamen, in een poging een onheilig ritueel te stoppen om demonen naar onze wereld te halen.
Missie 5: Stop the Ritual!
Een "fixed map mission" waar de Summoning Chamber dient gevonden te worden en vervolgens het ritueel te worden gestopt. Klinkt gemakkelijker dan gedaan...
Initieel gaat alles weer vlot... té vlot. De mijn wordt verkend, er wordt gezocht naar dingen onderweg. De sheriff doet een dubbele "hideous discovery" waarna hij een toch mentale tussenkomst van de non nodig heeft. Maar ook de Darkness verplaatst zich iets te snel richting uitgang. Een gang vol oude kisten en tonnen blijkt een ware schatkamer, waaruit welgeteld één zombie tevoorschijn schuifelt. Een eenzame cultist op wacht (wie of wat zijn die Order of the Crimson Hand?) kan worden uitgeschakeld met een welgemikte tomahawk van Joe voor die alarm kan slaan en versterking roepen. Iets later wordt de Indian Scout verrast door Hellbats en een stevige Slasher, maar die gaan vrij vlot neer en brengen ook nog eens extra premies op! De loot kwam nooit eerder zo vlot binnen als tijdens deze missie!
Maar dan keert ons geluk. Terwijl Joe door een berg skeletten en allerhande beenderen ploetert op zoek naar die Summoning Chamber is het Sister Prudence die verderop de hoek om loert en de plek des onheils vindt. Het ritueel blijkt reeds afgelopen en een horde demonische creaturen, aangevoerd door een indrukwekkende Harbinger, staat rond de nog gloeiende cirkel op de vloer. Van de andere cultisten geen spoor (meer). Werden ze opgegeten door de Harbinger of de andere gedrochten?
Door de Darkness én elite abilities versterkt blijken ze iets te sterk voor onze posse: Void Spiders met 4 combat (én 4 damage per hit), Stranglers met 9 combat, de Harbinger met 6 combat plus hij geeft de andere creaturen extra levenspunten...
De Void Spiders zwermen over Sister Prudence, die direct neergaat. Clem en henchman Jed trekken linie maar krijgen het ook te verduren. De Harbinger verschijnt plots tussen de andere helden in, waardoor Jebediah hem kan bestoken met z'n demon bullets. Jed overleeft het echter niet en wordt in één hap opgegeten door de Harbinger, waarna Indian Joe de demoon afmaakt met een welgeplaatste eagle arrow. Clem gooit een staaf dynamiet tussen de aanstormende Stranglers en Void Spiders, die de meeste daarvan opblaast! Even lijkt er een adempauze te komen en de kans die laatste paar Void Spiders af te maken en de missie tot een goed einde te brengen in zicht.
Maar dan wordt er slecht gerold voor de Darkness en de speciale regel mbt summoning in het portaal en verschijnen er nog méér Stranglers en Void Spiders doorheen. Met de non over de schouder worden eieren voor geld gekozen en de posse vlucht de mijn uit... Mission failed!
De Darkness ontsnapt uit de mijn, gevolgd door de vele demonische creaturen, en terroriseert de omgeving.
Onderweg alweer achtervolgd door Void Hounds, die de Indiaan en de Zuster van hun paard sleuren, maar gelukkig komen ze er zonder kleerscheuren (letterlijk) vanaf.
Town Phase: Fort Burk
Dankzij de Darkness twee locaties in puin: de Doc en de kerk! Sister Prudence (met hersenschudding door wat gebeurde) geniet dan maar van de geneugten van het hotel maar niets meer. Jebediah bezoekt de General Store, alwaar alles duurder is door schaarste. Hij koopt een hoed. Clem bedwingt een op hol geslagen paard en laat bij de smid een Dark Stone Buckle smeden. Hij huurt een nieuwe volgeling in om de betreurde Jed te vervangen. Indian Joe verpatst dark stone in de Frontier Outpost en gaat shoppen en koopt wanten, om daarna al meteen spijt te hebben als hij de waren van de General Store ziet. Helaas wordt die vernietigd door demonische creaturen (ze hebben ons achtervolgd vanuit de mijn) alvorens hij er langs kan gaan. Dan maar verder naar het volgende avontuur...
Sister Prudence leerde in het hotel een studente kennen van Miskatonic University (dat treft) die op zoek is naar haar mentor, een geleerde met interesse in andere werelden. Hij zou in een afgelegen mijn een portaal naar een andere wereld ontdekt hebben en is sindsdien spoorloos... Een kolfje naar onze hand!
Alle helden zijn nu ook level 3!
Wordt vervolgd...
Geen opmerkingen:
Een reactie posten