Het vervolg van onze lopende sessie, en deze keer zat er slechts een half jaar tussen. We gaan erop vooruit! Ook een cosmetische upgrade met (valse) dollarbiljetten ipv tokens!
De nog uit te spelen town phase van vorige sessie leidt onze helden naar het mijnstadje Hill Town. Onderweg daarnaartoe allerhande miserie, met een aanval van Void Hounds én alweer een hinderlaag door Black Fang indianen als dieptepunten. Het lijkt wel of die Void Hounds ons bewust achtervolgen. Jebediah "ondervraagt"een gevangene in de lokale Sheriff's Office en sluit zich aan bij een manhunt waarbij medeplichtigen worden opgepakt maar de echte bandiet blijft buiten schot. Als resultaat een extraatje tijdens de volgende missie maar de Darkness start ook 1 plaats verder. Oeps.
Eagle-With-Sunglasses leeft zich volledig uit in de Indian Quarters terwijl Clem de Prospector de straatmarkt onveilig maakt en Dark Stone versjachert. Sister Prudence verblijft op de camping en heeft niet echt iets nodig dus legt haar oor te luister bij de bevolking. Er gaan geruchten rond over een vuige cultus die heult met duistere krachten en demonen enzovoorts zou oproepen in onheilige rituelen. Ongetwijfeld gelinkt aan het altaar dat we eerder tegen kwamen (tijdens onze allereerste sessie). Verder blijkt een kindje ontvoerd door een demonisch creatuur. Toeval? We denken het niet!
Prioriteiten, dus we kiezen voor de jacht en een onschuldige te redden of toch te proberen. Met die cultus reken we een andere keer wel af. Jed, een lokale jongeman die zich wil bewijzen bij Jeb en ook wetsdienaar worden, gaat mee als henchman voor een luttele 100$ (een hond was te duur maar dat hoeft hij niet te weten). Na een deugddoende nachtrust zijn we klaar voor:
Missie 4: Terror in the Night
Omdat we van een mijnstadje komen extra goud en Dark Stone voor iedereen! Onze spoorzoeker gooit weer gestoord op "holding back the darkness" waardoor we grotendeels op ons gemak de ingang van de lokale mijn kunnen verkennen, op zoek naar sporen van het monster of zijn prooi. Enkele splitsingen in de mijngangen, maar we besluiten samen te blijven. Jed behoedt ons voor een stevige loer van de Darkness (3 plaatsen vooruit indien géén ally) én overleeft ook een mentale aanval. Onze henchman scoort punten.
Uiteindelijk worden we in een doodlopende gang rond een defecte mijnlift verrast door het monster, een fors uit de kluiten gewassen Night Terror (brutal plus nog enkele buffs), met het kindje ergens verderop tegen de grond. Als het nog maar leeft! De spoorzoeker staat een eind verderop en haast zich tot bij de groep terwijl de demon Clem chargeert... de prospector rolt gestoord en dobbelt alle aanvallen af. Dat had anders kunnen uitdraaien (potentieel 32 schade per aanval)! Alle helden gooien zich op het monster in een poging het te verwonden, hetgeen de meesten wel lukt. De volgende beurt dobbelt Clem weer de meeste schade af, maar moet toch wat incasseren waarop de non hem deels geneest. Na nog wat rake schoten, een staaf dynamiet en enkele rake slagen met het pikhouweel van Clem gaat de harige nachtmerrie neer... Het kind blijkt gelukkig nog in leven (geen twee doden na mekaar)! Ook Jed heeft het avontuur overleefd en zal er de volgende keer tegen betaling weer bij zijn!
We besluiten naar Fort Burk af te reizen vanwege de zekerheid van de locaties. Niemand rolt een travel event, een unicum! Die dure postkoets is voorlopig niet nodig. De spoorzoeker is lastig omdat er geen Indian Quarter is. Dark Stone wordt verkocht, premies opgehaald. Zuster Prudence brengt een bezoekje aan de lokale kerk. Jeb laat z'n kwetsuur van de vorige keer behandelen bij de lokale, licht beschonken dokter... ook een constante in de Far West want zijn voorganger heeft ons derde avontuur niet overleefd. Had helemaal anders kunnen uitdraaien maar uiteindelijk is hij weer de oude. Clem twijfelt nog een extra henchman in te huren. Jeb en Eagle-With-Sunglasses blijven nog een dag extra en gaan shoppen met de zuurverdiende dollars, maar er gebeurt verder niets noemenswaardig.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten