De vierde en voorlopig laatste quest in deze test campaign. De gewonden van de vorige keer dienen verplicht te recupereren dus alweer wissel van de wacht plus nieuwe survivor James (KS exclusive) vanwege diens unieke skill: +1 kaart bij zoeken. Zal van pas komen bij de volgende quest!
Om de NPC's (easy mode) te counteren gooien we Crowz in de vergelijking. Minder voorspelbaar, bewegen 3 vakjes en gaan los door ramen en deuren door!
Quest 4: Famine
Ik herinner me niet deze al eerder gespeeld te hebben. Klassieke "zoek x kaartjes" quest die alle kanten op kan gaan vanwege de chaosfactoren. Eerst is er de chaosfactor van kaartjes zoeken in de enorme stapel, er dienen zes voorraadkaartjes te worden gevonden (2 appels, 2 beef jerky en 2 water). Daarbij komt de chaosfactor van de sleutel (blauw objectief) zoeken tussen de vijf mogelijke objectieven om het eindpunt, de vault, binnen te geraken.
Taciek: objectieven afschuimen op zoek naar die sleutel terwijl sporadisch gezocht wordt. Eens gevonden verschansen, vault open wringen en als bezeten zoeken tot die voedselkaartjes gevonden zijn. In het eerste gebouw dat geopend wordt blijkt alweer een Necromancer verscholen te zitten. Het is eens géén Abomination!
Het tweede objectief dat wordt opgeraapt (James nam het eerste) blijkt de sleutel reeds te zijn! Hergroeperen naar het grote gebouw met het luik naar de vault en kaartjes zoeken! Ondertussen wordt de populatie zombies en crowz professioneel op peil gehouden, al durven die laatsten al eens lastig komen doen vanwege hun snelheid. De NPC's spawnen vlotjes, waardoor een tekort dreigt (extra activatie voor alle walkers), dus ook daar wordt tijd ingestoken waardoor de groep traag hun einddoel nadert. Clovis vindt de spreuk Repulsion (groepen zombies achteruit forceren) en gebruikt die gretig.
Sister Ann ruilt 5 "bekeerde" NPC's in tegen een vault wapen naar keuze... Shadows of Brimstone vibes! Werktuigen om het "goede werk" verder te zetten.
De groep trekt linie achter de open deur en houdt gedurende enkele rondes de horde onder controle. Geen ongewilde extra activaties en lastige crowz en runners worden tijdig afgemaakt. Julian maakt solo een tiental NPC's vakkundig af met drakengal en een toorts. Met hulp van de overige toortsen en de skill van James gaat de stapel kaartjes er vlotjes door. Van zodra het zesde voorraadkaartje gevonden is trekken ze een spurtje richting vault, nog even gehinderd door overenthousiaste crowz, maar iedereen kan zich barricaderen met de benodigde voorraden.
Victory!
Van alle survivors alleen Ann in het oranje dus 1 CXP erbij. De meesten falen hun rol om iets bij te mogen houden (hoe moeilijk kan het zijn).
De plaag onderzocht, overlevenden gezocht en nu voorraden gevonden. De volgende 6 quests behandelen het infiltreren en heroveren van de hoofdstad van de levende doden. Eerstvolgende quest is The Commandry die ik éénmalig speelde met vrienden zo'n zes jaar geleden. Ik moet toegeven dat het gebrek aan gezelschap het grootste nadeel is aan zo'n solo campaign.
Wanneer spelen we nog eens?
Wordt ooit vervolgd...
Geen opmerkingen:
Een reactie posten