Quest 5: The Commandry, eerste deel van de verdere campaign in "het stad" oftewel een klassieke castle siege met Zombicide regels. Zoek in de buitenste ring naar de sleutels van de binnenring én de geheime doorgang en ontsnap met alle survivors. Vooral dat laatste werd al eens vrij spannend.
Survivors van dienst: William Bleak (aka Ned Stark), Doctor Stormcrow, Hitch (David Bowie uit Labyrinth, bij wijze van hommage de soundtrack ook opgezet), search engine James (Sean Connery uit The Name of the Rose), Grom (een Conan look-a-like) en ... de non uit het basis spel. Persoonlijk was ik voor de roodharige chainmail bikini babe gegaan maar ieder zijn ding, Bert!
In het begin ging het nog vlotjes, ondanks dat er al vrij vlug een necromancer tevoorschijn kwam, inclusief extra spawn point. En dat leverde plots twee abominations op! Gelukkig werden vrij vlug toortsen en een potteke dragon bile gevonden en konden de twee bergen in een weluitgekiende valstrik verschalkt worden!
10 xp in aantocht aka March of the Mountains
Bleek uiteindelijk dat de groene sleutel om de binnenring van het fort te kunnen betreden in de laatste ruimte lag, achter de ondertussen twee spawn points. Typisch! Even zag het er hopeloos uit, doch dat was buiten Hitch en de onzichtbaarheidsspreuk gerekend! De fatties en deadeye walkers negeerden hem alsof hij zelf een zombie was.
None shall see me!
Dokter Stormkraai volgde William de kluizen in naar het uiteinde van het bord en bleef achter om wat zombies en een weglopende necromancer op te blazen met vuurballen, maar toen puntje bij paaltje kwam werd het even spannend om de groep terug bij te benen! Een bottle neck vlak voor de deur tussen fatties, runners en deadeye walkers binnen schutsafstand. Het lumineuze idee om, toen ik even weg was om de drankvoorraad bij te vullen, als allerlaatste actie van de beurt de deur open te breken, met tal van spawns, een zombie turn en de gewone spawns ten gevolge.
Niks wat onze barbaar en edelman niet af konden! William in maliën bleek een kleine tank en die ene treffer die toch binnen kwam werd genegeerd door z'n Tough skill. En de "barbaar" kan evenveel aanvalsdobbelstenen rollen als er tegenstanders staan. Inderdaad.
Spannend momentje net voor de binnenring.
Nog een stressmomentje aan het eind toen een ongeduldige Hitch de deur van de geheime gang open hakte en daar twee runners bleken achter klaar te staan, en z'n onzichtbaarheid deed het die ronde niet. Maar ook daar werd vakkundig mee afgerekend door William terwijl Grom de fatties in het binnenfort voor z'n rekening nam. De stand ligt open, op naar verdere avonturen!
Grom kwaad!
Wordt (ooit eens) vervolgd!
Geen opmerkingen:
Een reactie posten