Direct vervolg op de vorige queestes want tijd om te shoppen en krijgsmannen in te huren is er simpelweg niét. Ook iets langer geduurd in real life dan de geplande 2 weken wegens redenen. 2 spelers die ieder 2 helden voor zich nemen, plus drie krijgsmannen. De Hallen der Krijgers leiden recht naar...
De Spiraal Doorgang
Een enorme spiraalvormige trap die naar de diepste diepten onder het Wereldrand Gebergte leidt. Her en der regimenten orken en ander tuig, maar vooral valstrikken vormen hier het grootste probleem. De groep heeft nog maar net de trap betreden als een massief rotsblok naar beneden valt en vervaarlijk achter hen aan rolt. Haast is hier de boodschap!
De meesten spoeden zich door de nabijgelegen deuren en verkiezen de orken daar boven enkele tonnen pijn. De Elf valt ten prooi aan Chaosmagie en kan zich één beurt niet bewegen, waardoor het rotsblok hem verplettert. Gelukkig kan hij het nog (amper) navertellen! De anderen schakelen de orken uit, waarna de Tovenaar de Elf al dient te genezen met z'n magie.
Na nog enkele vallen te hebben ontweken, onschadelijk te hebben gemaakt of doen afgaan, verrast een eenzame Kobold de Verkenner, die de ontmoeting helaas niet kan navertellen. Alweer een "krijgsman" minder! Na nog enkele ork wachters om zeep te hebben geholpen bereiken de helden wat ze denken dat de uitgang is...
De Dwergen-smidse
De legendarische Dwergen-smidse (de titel gaf het reeds weg) zou zich hier ergens bevinden, eeuwenlang verborgen voor de orken en Morcar. Ook het eerste stuk van de kaart van Grin is hier ergens te vinden. De verwachtingen liggen dan ook bijzonder hoog bij Jaques.
De barbaar verrast een eenzame ork in de gang, maar voor deze wordt neergemaaid kan hij alarm slaan, waarop de deur van de aangrenzende kamer open zwaait en zijn vrienden komen meespelen. Hetgeen niet lang duurt. Enkele lege gangen en kamers leiden naar een tunnel doorheen de rotsen die uitgeeft op een soort bibliotheek met daarin een vreemdsoortige Fimir, duidelijk onder invloed van Chaos! Hij laat een Roest spreuk los over Jaques de Dwerg, die daarop z'n maliënkolder voor z'n ogen ziet vergaan. Blijkt dat hij die de hele tijd niét aan had (altijd een dobbelsteen te weinig gegooid voor verdediging) dus veel verschil maakt het toch niet. Dwergen! De Fimir kan het niet navertellen nadat de Barbaar en de Elf binnen stormen.
Wilhelm Von Claque en de Tovenaar Zonder Naam (serieus, geef die knul een naam!) kunnen hem uiteindelijk uitschakelen. Na die laatste bewaker openen de helden de ijzeren poort waarop het kristal alweer rood opgloeit en Mentor zich klaarmaakt voor de introductie van... De Hal der Dwergenvorsten!
Maar dat is voor een volgende keer want ondertussen zijn we middernacht gepasseerd. Alweer een krijgsman minder en enkele helden zijn uitrusting kwijt, waardoor de damage output een beetje minder is. Shoppen zit er voorlopig niet in, en de uitgang is nog niét in zicht.
Bert had voor de gelegenheid ook Fille de Windhond bij, de eerste keer ook dat er een hond op de hobbyzolder kwam. Maar 't was nen brave!
Om af te sluiten nog enkele sfeeropnames door Bert:
Wordt vervolgd...
1 opmerking:
Topavond! 🤓 op naar de volgende!
Een reactie posten