woensdag 2 januari 2008

Oudjaar-Nieuwjaar

't Is alweer de eerste (ondertussen tweede) dag van een nieuw jaar (2008 in dit geval) en ben net terug van een Chinezeke met de familie. Niet te wild gedaan met de gerechten wegens maagje overhoop als resultaat van de braspartij gisteren. Scampi's genomen wegens daar krijgt ge telkens maar weinig van. Ook alleen maar water gedronken.

Het Oudejaarsfeestje was ook dit jaar weer in de Place2B te doen in Heist-OD-Berg en organisatorisch was het nog een grotere ramp dan vorig jaar. Gelukkig was het eten wél lekker (heb me vooral aan de vis gehouden gekoppeld aan sloten witte wijn tot droefenis van mijn maagje en van Fien - het vrouwtje - de dag erna dus). Witte wijn is idd voor janetten en telkens weer heb ik spijt als ik me eraan zet het te drinken.
Dessert was voorzien voor een twintig man terwijl er misschien zo'n tweehonderd binnenzaten. Alles werd opgediend in een klein tenteke BUITEN waar één deurtje iedereen moest bedienen (binnen en buitengaan én ook nog eens de kelners) en waar ge een reuzefaar in uw ogen kreeg als ge er al niet tegenliep. Voor vijf euro méér dan vorig jaar werd champagne beloofd als apéritief om 00.00u maar in de plek bleek het goeikope schuimwijn te zijn. En aftellen deden ze ook al niet (buiten bleek het reeds 00.05u toen de eersten begonnen te kreten en kussen). Ach ja. Totaal overprijsd en overhyped maar kheb mij toch redelijk geamuseerd.
Gelukkig viel het gezelschap dan weer wél mee (al lag Stefan al vrij vroeg met z'n smoel op tafel te pitten ;-) en konden we dit jaar eens deftig uitslapen (tot 14.30u met tussenpozen te danken aan Fien haar GSM en ons Guennieke (de kat maar meer daarover in nen latere post).

EDIT: vernomen via Marie ('t schoonzusje) dat IEDEREEN aanwezig vergoed zal worden met een eetbon ter waarde van 20€ voor de geleden 'schade' (geen dessert, koude, aanschuiven, flutchampagne). Nu nog afwachten of de bon tot bij de 'slachtoffers' zal geraken.

Op naar 2009!

2 opmerkingen:

Sam zei

Het wás een fuif. Dat is zeker. Ik heb serieus afgezien van diene Maes wel. Djiezes.
Hier kan je vinden wat ik er verder van vond. Respect aan de Stef toch, ik zou het niet kunnen ;)

Sam zei

Wij hadden de reservatie gemaakt, dus de bonnen zullen bij ons terechtkomen denk ik. Ik zal proberen die van u sowieso achter te houden.

Zombicide 2.0 - Solo Test

Zombicide 2nd Edition stond al een tijdje op de planning, maar alles buiten het regelboek zat nog onaangeroerd in de doos sinds die zo'...