Om mijn OCD tevreden te stellen: het vervolg van Gaming Night Kit scenario Nightmares, alwaar de survivors het opnemen tegen de Necromancer Dreamcatcher in diens dromen.
De eerste quest bleek een ware nachtmerrie (haja) die ik mogelijk op een iets te moeilijk niveau speelde (permanente tov tijdelijke spawn zones). De tweede was iets gebalanceerder met enkele leuke speciale regels toegevoegd.
Quest 2: The Key's Nightmare
De survivors (nog steeds de kids v Stranger Things + Jeanne) starten in 2 afzonderlijke "vaults" en krijgen dus ook meteen 2 (stevige) vault weapons. De uitgangen liggen uiteraard verspreid over het bord en om mekaar terug te vinden dienen vele deurtjes te worden geopend (met spawnen tot gevolg).
Telkens een objectief wordt opgepikt teleporteert dat de survivor naar een vaste kamer. Het blauwe objectief teleporteert hen naar de tempel (eindkamer) waar ook onmiddellijk gespawned wordt. Maar zolang de groene sleutel niet gevonden is kan de rest daar niet binnen.
Ook: méér dan 4 spawnpunten (permanente) op het bord = opnieuw beginnen vanaf Quest 1!
Eindobjectief: alle survivors in de tempel zonder zombies daarbinnen.
Een wilde jacht naar de sleutel volgt, waarbij de survivors heen en weer geteleporteerd worden. Slechts twee spawnpunten in het begin, dus dat valt best mee. Alleen die fatties de eerste beurten vormen toch een probleem want bijna niemand kan daar iets tegen beginnen.
Uiteindelijk belanden alle survivors met de groene sleutel aan de tempel. De Necromancer en zombies die daar spawnen hebben pech want daartegen hebben de survivors drakengal én een toorts.
3 permanente spawn zones + 1 tijdelijke vd Necromancer = victory!
Quest 3: The Ending Nightmare
Speciale regels: alle deuren staan reeds open maar iedere keer een survivor een gebouw binnen gaat zonder andere survivors erbinnen spawnen zombies!
6 (permanente) spawn zones = game over! Opnieuw beginnen vanaf Quest 1 (ik denk het niet).
Telkens een Necromancer wordt omgelegd gooien de survivors 1 dobbelsteen. Is die lager dan het aantal objectieven die ze meedragen dan is dat Dreamcatcher en is het scenario gewonnen.
De eerste Necromancer volgt al terwijl er nog géén objectief werd opgepikt, plus die slaagt er ook in om via een te ver afgelegen spawn zone te ontsnappen. 5 spawn zones op het bord!
De tweede Necromancer kan tijdig worden afgemaakt om een zesde permanente spawn zone te vermijden, maar de dobbelsteen werkt tegen. 4 objectieven mee en dan gooi ik... 4 natuurlijk.
De survivors concentreren zich op zombies kuisen (bord leegmaken en extra activaties voorkomen want daartegen zitten ze al in het oranje level) en objectieven scoren. Wanneer de derde Necromancer het bord betreedt bewegen ze zich in groep diens richting uit. Ondertussen werden ook drakengal en toortsen gescoord dus... hij maakt geen schijn van kans. 6 objectieven dus allebehalve een 6 gooien en... dan gooi ik een 1! Een vuurzee en het scenario is (eindelijk) gewonnen!
Geen opmerkingen:
Een reactie posten