Bij die CMON Comic Book Extras zaten niet alleen extra survivors maar ook 3 exclusieve missies die min of meer de verhaallijn van de comic ("Day One") volgen. Gekozen voor een mix van standaard en extra survivors om deze eens uit te testen.
M1: The Escape
Iedereen start in een lokale diner ergens in Los Angeles. Objectieven: vind minstens 4 companions en ontsnap daarna via de exit. Aan het begin van iedere beurt rol je per gevonden companion om te testen of deze al dan niet geïnfecteerd is en in een zombie verandert.
Verder nog een speciale regel om te wisselen met je actieve companions, maar die heb ik feitelijk nooit gebruikt.
Survivors: OG's Amy, Doug, Ned en Wanda plus comic personages medic Diana en "museumgids" Keiko.
De eerste companions worden al snel opgepikt, maar hierdoor wordt ook de blauwe spawn zone actief. Enkele fatties verschijnen op het bord (snackbar voor iets) waar slechts enkelen iets tegen kunnen beginnen (bijlen) dus die bepalen welke richting de survivors uitgaan. Bovendien bezwijkt opgepikte companion (en psycho) Norman al na welgeteld één beurt aan zijn infectie en staat er een walker tussen Amy en Ned!
Van zodra er drie objectieven zijn buitgemaakt en er gezocht is in de opslagruimte in het midden van de map is het genoeg geweest en begeeft de hele bende zich richting de uitgang om onderweg de vierde op te pikken. De andere gevonden companions zijn Hobo en Harlock.
Geen echte tegenstand, en ik blijf goed rollen voor de companions tegen infecties. In het laatste gebouw wordt de laatste companion opgepikt en dat blijkt niemand anders dan de enige echte... Danny Trejo!
M2: Operation Tobias
Prepper Ned heeft een privé bunker ergens aan de rand van de stad, maar weigert daar naartoe te gaan zolang zijn beste vriend Tobias nog in zijn oude appartement vastzit. Tobias blijkt... een kat te zijn.
Dierenliefhebber Danny vervangt Keiko, verder dezelfde survivors als het eerste scenario.
Speciale regels: het appartement is opgedeeld in drie zones, en om een zone te kunnen openen dienen eerst de rode objectieven te worden opgeraapt. Bovendien opent het blauwe objectief de blauwe deur en het groene (Tobias!) de groene.
Zo lang mogelijk in een lager level spawnen blijkt alweer de sleutel tot de overwinning. De eerste kamers zijn nog tamelijk leeg, en de walkers dienen in het begin rond te gaan via de voordeur. Maar bij het tweede stuk zitten de survivors al in het geel (objectieven geven xp). En verschijnt een Abomination op het bord die dankzij een extra activatie en een open blauwe deur plots tussen enkele survivors staat!
De gevonden molotov cocktails gaan er vlug door tegen een bende runners en fatties en uiteraard de irritante Abomination die de bewegingsvrijheid sterk beperkt. Het derde deel van het appartementsgebouw kan nog nét in het gele level geopend worden, daarna spawnen de zombies in het oranje level en gaat het stressniveau gevoelig de hoogte in. Ook een verse Abomination op het bord, maar veraf.
Natuurlijk is het Danny Trejo die de kat van Ned veilig en wel naar de exit escorteert. Dankzij een beetje geluk bij het spawnen blijkt de terugweg ook redelijk veilig, op enkele fatties na die door Wanda aan flarden worden geschoten met een gevonden gouden AK. De horde is ook hier weer te veraf om een dreiging te vormen.
Qua nieuwe regels merk ik wel dat ik regelmatig een zombie rush vergeet (1 gratis actie na spawnen), wat nieuw is sinds 2nd Edition.
De "pimp weapons" zijn ook meer beschikbaar dan bij de originele, en maken de survivors merkbaar sterker waardoor deze sneller weerwerk kunnen bieden tegen steviger zombies.
Achteraf ook gemerkt dat ik de hele tijd fout zombies heb gespawned in gebouwen... die spawnen enkel in de donkere kamers bij de nieuwe versie.
Nog enkel de laatste (ultra hard) missie te gaan... Ned's bunker verdedigen tegen de horde in de missie "Final Defense"! Mogelijk ooit een vervolg... al kriebelt het om ook eens een campaign te proberen.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten