woensdag 6 maart 2024

Heroquest: Against the Ogre Horde

Zondag besteld via Hasbro Pulse en vandaag alreeds geleverd: Against the Ogre Horde, het nieuwste quest pack voor de Heroquest reboot! Ik had me reeds neergelegd bij enkele weken levertijd maar zo snel had ik 'm niet verwacht.

Destijds uitgebracht voor de Europese markt (UK, Duitsland, Italië) maar nooit in het Nederlands verschenen. Ik wist pas dat deze bestond toen ik hem ergens rond 2006 aan stevige prijzen op Evilbay zag passeren. Dus content dat deze nu ook opnieuw wordt uitgebracht, en samen met mij alle niet-Europese fans.

Achterkant van de bomvolle doos (die toch iets kleiner uitviel dan verwacht):

De Ogres, gigantische Ogre bazen, tegels en quests zijn overgenomen van het origineel (met nieuwe sculpts), maar daar heeft Hasbro/Avalon Hill een hoop aan toegevoegd: 3D meubilair, een Arena (plus nieuwe intro + quests), monsters met afstandswapens, een animal companion én... een nieuwe held: de Druid. Hier 2 Halflingen ipv de vrouwelijke Druïde uit de Mythic Tier. Wel sneu dat de beer waarin ze kunnen veranderen ontbreekt, maar ikzelf heb mini's genoeg.

Unboxing:

De "Arena" oftewel het World's End Tournament dat al werd gelekt bij de Wandering Monk eerder dit jaar.

Quest book + Ogres + ranged monsters + meubilair:

Halfling Druids + wolf:

 
De volgende uitbreiding zou volgens de geruchtenmolen Jungles of Delthrak worden (volledig nieuw in jungle thema) en daarna hopen de fans op Wizards of Morcar/Zargon, die andere EU exclusieve uitbreiding die destijds wél in het Nederlands verscheen.
 
Wanneer gaan we dat allemaal spelen?

2 opmerkingen:

Sam zei

Was dat duur Vinnie?

Vince zei

Ergens in de 40€. Voor basic mini's (orcs, goblins, skellies) is Heroquest nog wel een goede investering. Plus ge kunt het met uw kinderen spelen! Win-win!

Darktide: The Miniatures Game

Aangekondigd door Warhammer, een "bordspel" adaptatie van het Warhammer 40,000: Darktide videospel. Normaal ben ik daar uiterst e...