Een bijzonder hectische periode achter de rug, gelukkig kunnen we af en toe de realiteit vergeten met wat vrienden en een bordspel.
Het vervolg van Kellar's Kerkers, ditmaal in onze keuken wegens te koud in de garage en te krap op de hobbyzolder voor Fille de windhond. Die had het even lastig met onze kat en vice versa, waardoor we iets later dienden te starten. Gevolg: slechts 1 missie/queeste/sessie gespeeld maar die kon tellen.
De Oostelijke Doorgang
Hans als de Elf met de onuitspreekbare naam én interim Tovenaar David Koperveld, Bert als Jaques de Dwerg en Lars als Ahnuld de Barbaar! Plus twee krijgsmannen met kruisboog die nog steeds in leven bleken: Wilhelm Von Claque en Robin Wood. Ik verzin het niet.
Terwijl de Barbaar de onderste kamers verkent besluit de Elf "voor de leut" en als laatste actie van die beurt een gesloten deur te openen en warempel... daar zit toch wel geen heel regiment orken achter zeker, aangevoerd door de vervaarlijke (en ongeschilderde) Ograk!
In lichte paniek houdt de Elf Ograk en wat Orken tegen (deuren zijn daar handig voor), maar een heftig gevecht breekt los waarbij door beide partijen tactisch van positie gewisseld wordt en af en toe stevig door gemept. Wanneer Ograk gewond geraakt vlucht deze via een geheime gang naar een naburige kamer, waar nog méér orken en wat Fimirs blijken gereed te staan en komen meedoen.
Wanneer uiteindelijk alle monsters (én Ograk) afgemaakt zijn besluit de groep opnieuw op te splitsen en twee mogelijke routes te onderzoeken. Altijd een goed plan!
Ahnuld en David stoten op een stenen beeld waarvan ze nu niet meteen weten of het al dan niet tot leven zal komen (meestal wel maar nu dus niet). De anderen lopen op enkele Fimirs en meer orken die iets langer blijven staan dan gepland. Ahnuld snelt terug om zijn makkers bij te staan en mist hierdoor alle vallen die rond het beeld opgesteld waren. Spijtig voor de "slechterik" (ik dus).
De helden besluiten de gevonden deur te nemen, ondanks de dwergenrunes die op GEVAAR duiden en die naar de verloren Mijnen van Belorn leidt.
De andere en onverkende kant van het bord leidde naar een deur (en een massa
valstrikken) die rechtstreeks naar de Oostelijke Poort zou leiden en in
de Europese versie (deze dus) open was, in de Amerikaanse én nieuwe permanent gesloten werd. Maar een omweg betekent méér kans op schatten en plezier... toch?
Met de kaart van Grin compleet kennen onze helden eindelijk de geheime weg naar Grin's Grindpad. Maar zover zijn ze voorlopig nog niet, eerst dienen ze een omweg te maken via Belorn's Mijnschacht! Wat kan er fout gaan?
Wordt vervolgd...
En ook: nieuwe loot!
De laatste nieuwe uitbreiding The Mage of the Mirror is aangekomen. Daarvoor was deze "Elf Quest" U.S. only en... jawel: onbetaalbaar via Evilbay.
Plus ook nog enkele avonturenboeken vol quests en campaigns van de bijzonder sympathieke fanbase via Ye Olde Inn. Exclusief te bestellen via Amazon (USA of UK, BE of NL heeft er nog nooit van gehoord) en of het plagiaat is of niet laten we mooi in het midden, het is schitterend werk!
We weten nog wel even wat spelen...
Geen opmerkingen:
Een reactie posten