Heroquest: Kellar's Kerkers - deel 4

Een bijzonder hectische periode achter de rug, gelukkig kunnen we af en toe de realiteit vergeten met wat vrienden en een bordspel.

Het vervolg van Kellar's Kerkers, ditmaal in onze keuken wegens te koud in de garage en te krap op de hobbyzolder voor Fille de windhond. Die had het even lastig met onze kat en vice versa, waardoor we iets later dienden te starten. Gevolg: slechts 1 missie/queeste/sessie gespeeld maar die kon tellen.

De Oostelijke Doorgang

Hans als de Elf met de onuitspreekbare naam én interim Tovenaar David Koperveld, Bert als Jaques de Dwerg en Lars als Ahnuld de Barbaar! Plus twee krijgsmannen met kruisboog die nog steeds in leven bleken: Wilhelm Von Claque en Robin Wood. Ik verzin het niet.

 
Een uitgestrekte map die alle kanten van het spelbord uit ging. De Barbaar trok er eventjes alleen op uit maar liep al gauw terug toen de anderen een kamer vol vuige orken ontdekten. Uiteraard waren die allemaal afgeslacht toen hij uiteindelijk uitgeput aankwam.
 
 
In een schatkist wordt het laatste deel van de kaart van Grin gevonden! Verder blijkt de gang daar dood te lopen, dus besluiten de helden in groep de andere kant van het bord te verkennen.
Terwijl de Barbaar de onderste kamers verkent besluit de Elf "voor de leut" en als laatste actie van die beurt een gesloten deur te openen en warempel... daar zit toch wel geen heel regiment orken achter zeker, aangevoerd door de vervaarlijke (en ongeschilderde) Ograk!

Ograk de Ongeschilderde

In lichte paniek houdt de Elf Ograk en wat Orken tegen (deuren zijn daar handig voor), maar een heftig gevecht breekt los waarbij door beide partijen tactisch van positie gewisseld wordt en af en toe stevig door gemept. Wanneer Ograk gewond geraakt vlucht deze via een geheime gang naar een naburige kamer, waar nog méér orken en wat Fimirs blijken gereed te staan en komen meedoen.

Wanneer uiteindelijk alle monsters (én Ograk) afgemaakt zijn besluit de groep opnieuw op te splitsen en twee mogelijke routes te onderzoeken. Altijd een goed plan!
Ahnuld en David stoten op een stenen beeld waarvan ze nu niet meteen weten of het al dan niet tot leven zal komen (meestal wel maar nu dus niet). De anderen lopen op enkele Fimirs en meer orken die iets langer blijven staan dan gepland. Ahnuld snelt terug om zijn makkers bij te staan en mist hierdoor alle vallen die rond het beeld opgesteld waren. Spijtig voor de "slechterik" (ik dus).

 
Tegen het geweld van de Barbaar kunnen die monsters weinig beginnen, al hangt het leven van krijgsman Robin Wood heel even aan een zijden draadje. Helaas mist de Fimir die de unieke kans kreeg zijn aanval en overleven beide krijgsmannen ook deze queeste. Een eenzame Chaoskrijger die de uitgang bewaakt kan uiteindelijk ook nog weinig uitrichten.
De helden besluiten de gevonden deur te nemen, ondanks de dwergenrunes die op GEVAAR duiden en die naar de verloren Mijnen van Belorn leidt.
 

De andere en onverkende kant van het bord leidde naar een deur (en een massa valstrikken) die rechtstreeks naar de Oostelijke Poort zou leiden en in de Europese versie (deze dus) open was, in de Amerikaanse én nieuwe permanent gesloten werd. Maar een omweg betekent méér kans op schatten en plezier... toch?

Met de kaart van Grin compleet kennen onze helden eindelijk de geheime weg naar Grin's Grindpad. Maar zover zijn ze voorlopig nog niet, eerst dienen ze een omweg te maken via Belorn's Mijnschacht! Wat kan er fout gaan?

Wordt vervolgd...

En ook: nieuwe loot!

De laatste nieuwe uitbreiding The Mage of the Mirror is aangekomen. Daarvoor was deze "Elf Quest" U.S. only en... jawel: onbetaalbaar via Evilbay.

Plus ook nog enkele avonturenboeken vol quests en campaigns van de bijzonder sympathieke fanbase via Ye Olde Inn. Exclusief te bestellen via Amazon (USA of UK, BE of NL heeft er nog nooit van gehoord) en of het plagiaat is of niet laten we mooi in het midden, het is schitterend werk!


We weten nog wel even wat spelen...

Reacties

Populaire posts van deze blog

Legion

Carnaval vlaaikes