Door golven en lockdowns was het alweer méér dan een jaar geleden sinds die tweede noodlottige missie. Hoog tijd dus om Shadows of Brimstone nog eens op tafel te sleuren en die campaign verder te zetten!
Blijkt dat de persoon die spoorloos verdween niemand minder is dan de vriendelijke, doch licht alcoholische dokter die onze spoorzoeker vorige keer oplapte! Tel daarbij een redelijke beloning van 50 XP én 100$ + 1 permanente health bij als we hem levend terug brengen en we hebben weinig extra overtuiging vandoen.
Missie 3: Search Party
Aan de ingang van de mijn is het verdacht rustig, dus er kan gezocht worden naar dingen. Clem de Prospector vindt dollars maar ook iets waar hij verder in alle talen over beslist te zwijgen. Iets verderop mist onze spoorzoeker een zwerm Hellbats vergezeld van een stevige Slasher die ons vanuit de duisternis aanvallen. De Hellbats houden ons even bezig, maar versperren hierdoor ook de weg voor de Slasher, waardoor we ze één voor één kunnen afschieten alvorens het gepantserde monster onze spoorzoeker te lijf kan gaan. Een staaf dynamiet van Clem komt goed van pas. Ook de eerste aanwijzing wordt gevonden: een bebloede schoen van de dokter!
Welverdiende XP én loot, die voornamelijk uit Dark Stone blijkt te bestaan! We zijn nog maar net bekomen van het eerste gevecht of we worden al omsingeld door een zwerm Void Spiders, terwijl wel zes Stranglers de Lawman bedreigen. Zuster Prudence verstaat iedere keer "de Strangers" waarop ze schunnige liedjes begint te zingen. En onze spoorzoeker heeft het de hele tijd over het "verdwenen kindje". We vrezen dat het mijngas naar onze hoofden begint te stijgen. De Void Spiders worden al snel onschadelijk gemaakt, waardoor iedereen zich tijdig op de Stranglers kan richten en Jebediah ter hulp schieten. Een welgemikte staaf dynamiet van de Prospector blaast een paar op en verwondt de rest, waardoor ze gemakkelijke kunnen worden afgemaakt. Geen genade diep in de mijnen. De zuster wendt haar goddelijke krachten aan om te genezen, en ook de verbandkisten gaan er vlotjes door deze missie. De indiaan vindt een veer en is daar heel blij mee.
Het duurt even voor iedereen zich door die lange gang gebaand heeft, gelukkig is onze spoorzoeker gestoord aan het rollen op "holding back the darkness" of het verhaal nam een geheel andere wending. De zuster en de spoorzoeker springen als eersten door het portaal en komen terecht op een bevroren futuristische wereld! Veel tijd om zich te oriënteren krijgen ze niet want ze worden al direct aangevallen door drie robotachtige onderhoudsmachines die gratis electroshocks geven en een soort pyloon die pijnlijke laserstralen in het rond schiet. De krengen blijken ook nog eens over een stevig pantser te beschikken, waardoor het gevecht dat volgt toch langer duurt dan verwacht. Jebediah besluit z'n Hell Bullets aan te wenden en doet hierdoor meer critical hits, maar krijgt ook wat corruptie in de plaats. Offers voor het grotere goed. De lawman vindt een ijzeren kruis in de sneeuw en geeft het aan de non, die hierdoor een heuse close combat machine wordt (4 combat!). De indiaan is licht jaloers.
De zuster ziet het niet meteen zitten en maakt al plannen om er vandoor te gaan, maar de anderen besluiten het een kans te geven en richten zich op de vervaarlijke constructie. Die blijkt bestand tegen de meeste treffers (4 pantser!) maar de Hell Bullets van Jebediah, geholpen door de non met het boek en kruis, kunnen hem verzwakken, waardoor hij minder aanvallen krijgt! Zijn laserstraal doet anders nog pijn genoeg. De spoorzoeker houdt de Slasher bezig en de zombies blijken erg traag. Clem gooit z'n laatste staaf dynamiet, die enkele keren botst alvorens op een uitstekende plek te ontploffen en daarbij de Slasher en enkele zombies uitschakelt! Na een lange, vermoeiende strijd in de sneeuw gaat de Guardian uiteindelijk neer en snellen de helden naar het lichaam van de dokter... maar helaas, alle hulp komt te laat. De arme man blijkt reeds te zijn overleden (een stomme rol met 2 dobbelstenen die niét herrold kan worden). 50 XP per held, maar naar de rest van die beloning kunnen we dus fluiten.
Een lichte anticlimax, maar toch: We hebben het overleefd én iedereen heeft genoeg XP verzameld om level 2 te bereiken! Nieuwe skills, een gratis foefke erbij en genoeg dollars en Dark Stone om het er eens goed van te nemen in de stad... Het is echter al zo laat geworden dat we besluiten die Town Phase uit te stellen tot volgende keer. En dat hoeft dit keer géén jaar of langer te duren.
Wordt vervolgd...
Geen opmerkingen:
Een reactie posten