In Fort Burk liepen we een medewerker tegen het lijf van een buitenlands investeerder die de lokale mijnen opkoopt. Die had volk nodig dat van aanpakken weet om één van de mijnen te verkennen en alles wat daar niet thuis hoort buiten te werken. We hebben geld nodig, en al wat we er vinden is mooi meegenomen dus zo gezegd, zo gedaan...
Missie 2: Exploration
Het begon zeer rustig. Té rustig, misschien. Gids Eagle-With-Sunglasses ging langzaam voorop, ondertussen overal rondneuzend achter kostbaarheden. Jebediah de wetsdienaar verkende meestal in de gids zijn plaats. Zuster Prudence en Clem the Prospector kwamen achterna en waren meestal ook druk bezig met scavengen. De eerste gang bleek al een splitsing te zijn, geen kado in een missie waar alles uiteindelijk dient dood te lopen en verkend te worden.
Nog iets verderop vindt Jebediah een geblokkeerde mijnlift met een lijk tegen de muur. Als hij verder verkent blijkt er een waar nest van Void Spiders te zitten, die natuurlijk direct aanvallen. Ze maken het de helden even lastig, maar gaan al snel neer. De webben die overal verspreid hangen geven echter een permanent nadeel in deze kamer, dat ons iets later nog parten zal spelen...
Ook deze kamer leidt naar een kruispunt (3 nieuwe vertakkingen), de andere kant loopt dood! 2 encounters die onze nog goud opleveren, maar ook een extra aanval van... Scourge Rats plus een nest! Jebediah staat als enige in de kamer en krijgt de meeste aanvallen te verduren. En die beesten blijken stevig uit te kunnen halen, hoe meer er naast mekaar staan hoe meer aanvallen ze krijgen. En dan gaat het plots snel. We rollen alweer geweldig voor de vijanden en verschrikkelijk voor de helden, gehinderd door die webben die daar nog steeds overal in de weg hangen. Bijgevolg gaan er te weinig ratten van het bord, die er aan het eind van de beurt gewoon weer bijkomen uit het nest. Een gemiste Darkness rol + ambush door vijanden doet 2 Ancient Horrors uit de grond barsten, die niet alleen stevig van bouw zijn maar ook nog eens hard uithalen naar alle helden binnen de drie vakjes. Er wordt unaniem beslist te vluchten, maar dan dient iedereen nog één beurt te overleven. Jeb gaat neer, iets later gevolgd door de Indiaan en Clem. Zuster Prudence kan nog nét recht blijven staan en kiest eieren voor haar geld en heft haar rokken om de mijn te ontvluchten.
Missie gefaald!
3 helden die op de injury tabel mogen
rollen. Jeb heeft een gebroken sleutelbeen en Clem een gapende wonde op zijn borstkas, maar de
indiaan staat er het slechtste voor en wil bij de dokter op bezoek. Dan maar
terug naar Fort Burk. Onderweg een vernielde karavaan waar
alleen de indiaan durft gaan kijken (resultaat: permanent -1 sanity)
en een oplichter die gelukkig niemand in de luren weet te leggen.
Door het falen ontsnapte de Duisternis uit de mijn en blijkt de
frontier outpost van het fort in puin te liggen. Enkel de indiaan
betreedt het fort, de rest wacht buiten wegens geen geld en de
verwondingen niet ernstig genoeg om een risico te lopen bij die zatte
Doc. Terecht, zo blijkt, want hij is dronken en er is risico op
ernstige complicaties (-1 op surgery roll met de dood als optie).
Onze indiaan laat zich niet (teveel) afschrikken en bijt door. Het
kost hem een aardige duit maar z'n verwondingen worden genezen en hij
is weer als nieuw. Op bestelling koopt hij ook nog enkele verbanden. Hij gaat als enige ook nog eens een level omhoog
en leert wat nieuwe skills!
Eagle-With-Sunglasses vangt in het fort nog geruchten op over een mysterieuze verdwijning. Er wordt wanhopig gezocht naar mensen die willen helpen in ruil voor een deftige beloning. Waarom ook niet, het leven in de Far West is niet goedkoop!
Wordt vervolgd...
Geen opmerkingen:
Een reactie posten