Aangezien we nog even moeten wachten om met anderen af te spreken heb ik dit weekend Marvel United maar eens aan een solo playtest onderworpen. Want de Kickstarter was enkele weken geleden geleverd, en tot op heden niet gespeeld. Ondertussen is de Kickstarter van opvolger Marvel United: X-Men ook al enkele weken bezig. Hoog tijd dus.
Conclusie: speelt zeer vlot en is verrassend simpel qua setup en leercurve. Zet het bord gereed (honderd keer simpeler met de speelmat - veruit de beste add-on voor dit spel), kies een villain en helden en... klaar. Iedere villain heeft z'n eigen unieke deck en bepaalt dus het spelverloop, al is de basis wel altijd dezelfde. Civilians redden, thugs KO meppen, threats oplossen en uiteindelijk de villain bijeen meppen. Rinse & repeat.
In dit geval versloegen de helden Red Skull op het uiterste nippertje, vlak voor die z'n winnende kaart zou uitspelen (achteraf even gespiekt). Als dat de balans gaat zijn bij alle spelletjes is dat veelbelovend.
Benieuwd of de uitbreidingen daar iets aan zullen veranderen. Enkele kwamen gratis (Black Panther en een doos vol extra helden en vijanden) bij de Kickstarter plus genoeg als extra add-ons beschikbaar, waarvan ik alleen Infinity Gauntlet en Guardians of the Galaxy heb toegevoegd plus ook een klein beetje spijt heb dat ik Spider-Verse niet genomen heb. Spider-Man weetjewel... Maar gezien de vele mini uitbreidingen die ook Marvel United: X-Men weer aanbiedt (Days Of Future Past! Deadpool! X-Force!) was dat misschien geen slechte zet. Alle originele uitbreidingen zijn trouwens opnieuw verkrijgbaar als je deze backt, ook Spider-Verse.
Om een finaal oordeel te vellen zullen we het spel toch nog eens opnieuw moeten spelen en verschillende villains en uitbreidingen testen. Liefst met meer dan één speler als het zo even kan. Zelfs ik ben de lockdown en avondklok méér dan beu ondertussen... Hopelijk verandert er vanaf volgend weekend het één en ander.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten