Nu de avondklok bijna wordt opgeheven en we weer met mensen mogen afspreken is het tijd om die solo quest in het Blackstone Fortress eens af te ronden.
Terwijl Taddeus, Pious Vorne & Grekh uitrusten op hun schepen van het gevecht tegen Obsidius Mallex lichten Rein & Raus, eens gerecupereerd, hun ware opdrachtgever in: rogue trader Janus Draik! De toorn van het Ministorum weegt blijkbaar niet op tegen een veelvoud aan credits. Geholpen door Amallyn Shadowguide en de robot UR-025, die toch maar stof stond the vergaren op hun schip, duiken ze het Blackstone Fortress weer in alvorens Taddeus het verraad op kan merken.
The Quest for the Hidden Vault
deel
8, de finale!
De weg naar die Hidden Vault is lang en gevaarlijk, en blijkt bezaaid met kostbaarheden, net nu ze die niet meer nodig hebben want de locatie is gekend. Challenges om archeotech en clues te vergaren uit kisten onder stroom, van gevallen vijanden en door te worstelen met Ur-ghuls. Dat laatste loopt dankzij interventie van UR-025 nog vrij goed af. In een later gevecht knalt hij met één salvo drie Negavolt Cultists af. En gedurende de hele tocht recupereert hij tweemaal van een grievous wound. Wat een beest!
Ook Amallyn kan dodelijk uithalen met haar power blade en lange afstandsgeweer en de vijanden vallen meestal alvorens ze schade kunnen aanrichten. De schepen assisteren waar nodig. Een éénmalig cloaking device van de Traveller brengt hen doorheen een hele combat. Rein & Raus gebruiken een servoskull om zowaar een ambush te negeren. Janus en de tweeling doen nog een staredown voor het voorwerp dat de rogue trader zocht en dat hem inspired maakt. 3 van de 4 explorers inspired en nog genoeg truken achter de hand... het gaat vlot. Na de nodige combats en challenges bereiken de explorers dan eindelijk...
The Hidden Vault!
De maglev chamber geeft uit op een kamer met wel vier portalen, waaruit vijanden stromen die er... anders uitzien. Alsof ze door het Fortress zelf geïnfecteerd zijn. Traitor Guard, Chaos Beastmen en het vierde portaal lijkt stuk (conditions worden tijdelijk genegeerd). Amallyn begeeft zich via de webways tot in de verste kamer waar de stasis cube zich bevindt met daarin het geheim van de Hidden Vault! Ze activeert ook ineens haar schip waardoor twee kaartjes van initiatief kunnen wisselen. Handig!
De ratling twins activeren ook hun schip vanop afstand waardoor alle destiny dice beschikbaar blijven. Ook handig. De explorers pakken uit qua damage output en de meeste Traitor Guard gaan neer. Amallyn kan de drie beastmen naast haar uitschakelen, waardoor ze gereed staat om de stasis cube een eerste maal te activeren (drie keer nodig in totaal). Maar dan heeft het Fortress een vreemde verrassing in petto... de gevallen vijanden staan gewoon weer recht en lijken nog onnatuurlijker dan daarvoor. Tech zombies!
En dat geheim is een *SPOILER*. Sorry, maar voor zij die het spel ooit nog willen spelen of aan de campaign bezig zijn, ik ga de ultieme verrassing niet verpesten. Het is een gepast einde van de (eerste) campaign, het geeft een glimp in het mysterie van het Blackstone Fortress én het beïnvloedt de explorer die de stasis cube opent. Hier dus Amallyn Shadowguide, die de verdere avonturen beleeft met een soortement "bonus". Ja, het verhaal gaat verder. Er zijn al genoeg uitbreidingen, waarvan er twee (Escalation en Ascension) het verhaal verderzetten en afsluiten. Dan is er ook nog die Ambull, Traitor Command, Chaos Cultists, de volgelingen van Nurgle en een dubieuze Zoat. En een hele Annual met extra regels, quests en campaigns...
Geen opmerkingen:
Een reactie posten