zondag 10 maart 2019

Descent

Het vervolg van Kindred Fire, onze lopende Descent campaign. Ik moet een verslag van de vorige side mission(s) gemist hebben, maar dat doet er niet toe. De volgende story mission stond op het programma!

Wanneer we de verslagen Lord Merick achterlaten in het cachot waarschuwt hij ons voor een zekere Hestion die zich in of rond een burcht in de omgeving zou ophouden. Iets later krijgen we dan ook een oproep om deze burcht bij te staan tijdens een belegering van jewelste! Toeval!
Onderweg rusten we uit aan de rand van een idyllische vijver waar we ook geplaagd worden door nachtmerries van klauwende handen, die ons later ook in realiteit zullen belagen. Sterk!
Als we uiteindelijk de burcht bereiken is de belegering al volop bezig en dienen we enkele overlevende soldaten te redden van de enthousiaste monsters, voornamelijk irritante goblins en ondode barghests. Opvallend is dat ze nogal afwezig lijken met telkens twee rode ogen zwevend boven hun hoofden, alsof ze bezeten zijn of vanop afstand worden gecontroleerd!


We slagen erin de twee gewonde soldaten te redden en de monsters af te slachten. Bovendien worden we verrast door een horde zombies die ons van onder de grond belagen en die we nog kennen uit onze droom bij de vijver! Akelig, maar ze gaan al vlug ten onder tegenover onze damage output. Verder de burcht in, maar dat leidt ons alleen naar nog meer monsters, Merriods en vunzige flesh moulders. Die burcht blijkt ook een immens grote map te zijn!


Terwijl we de monsters bevechten weerklinken er kreten achter de gesloten deuren (soldaten of burgers die daar door monsters worden afgemaakt) en ook de gewonde handelaar verderop in de brandende wagen overleeft het niet. We dienen een tandje bij te steken om nog meer onschuldige slachtoffers te voorkomen. De app misleidt ons en alle gewonde burgers in de nog onverkende kamer blijken reeds overleden. Daarboven krijgen we ook nog eens een horde flesh moulders in onze nek die vieze experimenten uitvoerden op hun gijzelaars. Dat kost ons kostbare tijd en middelen, en wanneer Leoric of the Book de verderop gelegen deur open zwiert lijkt alles verloren!


Aan het eind van een véél te lange gang vechten de held van de burcht en een enorme ettin een duel uit, en we hebben maar enkele rondes om te voorkomen dat die held ten onder gaat (game over). Onze positionering kon ook niet erger! Bovendien gooien we telkens het maximum voor schade voor beide vechtersbazen waardoor de ettin iets verzwakt (hij heeft een slordige 28 hit points) maar ook onze held het randje van de dood nadert.


Leoric trekt een sprintje en laat z'n magie los op het monster, die echter minder doet dan verwacht. Maar hierdoor richt de ettin z'n aandacht op de magiër en komt beetje bij beetje dichterbij. Ook boogschutter Jaine kan dichterbij spurten en enkele pijlen in z'n gat schieten. Uiteindelijk bereiken alle helden de ettin en komt het neer op één miezerig hit point waardoor onze held recht blijft en we de overwinning kunnen binnen rijven! Hadden we 3 schade gegooid ipv 2 hadden we verloren en onze onbekende nemesis gewonnen.


Als ultieme blijk van ondankbaarheid forceert de app een overwinning van de held die voor onze neuzen de ettin doorklieft (we refereren vanaf nu naar hem als Sir Killstealer want zijn echte naam onthouden we toch nooit) en daarna, met onze hulp, de rest van de burcht ontdoet van de overige bezeten monsters.
We hebben een vaag vermoeden dat Hestion achter de aanval zit, maar nog geen bewijzen.

Na deze story mission hebben we drie weken (opties) de tijd alvorens het verhaal verder zal gaan en de keuze uit twee side missions of shoppen in de stad. De monsters krijgen nu ook definitief een upgrade naar level 2!

We kiezen voor de shopping spree en slagen erin deftige gear te scoren met onze spaarcenten en door dingen te verkopen. Volgende keer staat een side mission op het programma...

Geen opmerkingen:

Zombicide 2.0 - Solo Test

Zombicide 2nd Edition stond al een tijdje op de planning, maar alles buiten het regelboek zat nog onaangeroerd in de doos sinds die zo'...