zondag 19 augustus 2018

Descent

Vervolg van de Kindred Fire campaign via de Road To Legend app. De vijfde (story) mission alreeds, want van de vorige werd niets gepost. Dat was een side mission alwaar we onschuldige dorpelingen dienden te bevrijden uit een kerker en uit de vuige klauwen van een cabal flesh moulders en geniepige goblins. Later kwamen daar ook nog een horde andere monsters bij. Maar: we hebben het gehaald en de dorpelingen ook!

Foto's:

Set-up

Elfenridder Syndrael , de tank van de party

Goblins en nog eens goblins! 

Deze keer dus weer een story mission waar we de cultist op het spoor zijn en volgen naar een ongure grot in de wildernis. Eens binnen pakken we eerst het kistje op (aja) maar wanneer we de cultist willen verrassen zijn wij het slachtoffer van een professioneel opgezette valstrik als de patattenzak met opgeschilderd gezicht in ons gezicht ontploft. 4 schade. Alsof dat niet genoeg is wordt een stuk muur opgeblazen en zitten in de grot daarachter een bende goblins en twee ettins die ons de gehele missie zullen blijven pesten. Avric, onze genezer, gaat neer aan het eind van de allereerste activatie van de eerste beurt tegenover een spervuur van goblinpijlen! Man down, en we zijn nog niet goed begonnen!


Gelukkig had Bert zelfgemaakte speculaas en speculaascake mee om de pijn te verzachten. Met een glaasje zeldzame Bowmore van 18 jaar oud was dat nét te doen.



Maar we volharden tegen de immer oprukkende vijanden en kunnen ons een weg forceren door de aangrenzende, ingestorte gangen. Enkele elementalen vallen ons lastig, en we verspelen 3 van onze 4 moraal. Het gaat goed!

Méér ettins en goblins... 

Uiteindelijk leidt de laatste gang ons naar een soort troonzaal alwaar we worden opgewacht door... Lord Merick, onze nemesis! Van die cultist geen spoor meer. Een fel eindgevecht breekt los.

Klaar voor de finale! 

Afgeschermd door een viertal waakhonden (Barghests) valt de vuurmagiër aan, maar we kunnen ons groeperen en staande houden. Avric heeft z'n handen vol met genezen terwijl Syndrael de honden afmept. Jain schiet haar pijlen en kan tussen komen wanneer een monster activeert. En ouwe Leoric blaast wanneer dat nodig is.

Lord Merick en zijn waakhonden 

Uiteindelijk brengt Merick Syndrael op 11 schade van de 12 levenspunten, waardoor de laatste moraal in het gedrang komt. Leoric duikt op de kistjes in de troonzaal en haalt er wat goud en potions uit. Maar net wanneer Syndrael wil uithalen naar de vuurmagiër heft "Killstealer" Jain haar boog en doorzeeft onze nemesis met pijlen, waarop die zich overgeeft. De nog staande monsters gooien de handdoek in de kerker en vertrekken met gebogen hoofd.

We laten onze levensgevaarlijke nemesis achter in de competente handen van één of andere lokale wachter in een gammel cachot en vertrekken op shopping spree, hetgeen ons goeie loot oplevert!

Wordt vervolgd met een side mission...

Geen opmerkingen: