zondag 14 oktober 2018

Brimstone Party 8

Eerst volgde nog de town phase na de vorige missie, maar buiten wat shoppen, gokken en mutanten die vervolgd werden gebeurt er niks schokkends. De corrupte wetsdienaars zwaaien echter nog steeds de plak over Adlerville en staan op het punt de échte sheriff op te knopen. Tijd voor...

Hangin' High

Frontier Town missie die gebruik maakt van de fixed town map. Objectief: voorkomen dat de lokale sheriff opgeknoopt en het "gezellige" mijnstandje Adlerville permanent een Outlaw Town wordt. Hoss zal het worst wezen maar gelukkig zijn er ook nog échte helden in onze posse!
Brutal Bandits met 2 elite abilities + nog extra voordelen van de missie zelf (oa dubbele health) + 2 extra Brutal Bandits mét shotguns op de daken. Het zou niet gemakkelijk worden...

 

De volgende ochtend heeft een meute dorpelingen zich verzameld rond het schavot met daarop de sheriff. Deze wordt bewaakt door vier corrupte agenten, plus nog eens twee die met shotguns vanop de daken alles in de gaten houden. We besluiten achter de dorpelingen heen dichterbij te sluipen om enkele staven dynamiet tussen de bandieten te mikken, terwijl Doc toevallig de praktijk van de lokale dokter binnen sukkelt.

 
Van zodra het dynamiet door de lucht vliegt zijn de bandieten alert (vallen aan vanaf de volgende ronde) en de dorpelingen opgeschrikt. De ontploffingen richten aanzienlijke schade aan bij de toch wel stevige bandieten (16 hit points elk), maar ze staan nog recht en trekken hun pistolen om terug te knallen. Eén dorpeling overleeft het niet en Hoss krijgt een mutatie kado door de corruptie die volgt door de schuld hieraan. Het worden tentakelvingers. Dutch neemt de bandiet op het dak onder vuur. Doc fabriceert een molotov cocktail (dynamiet volgens de regels maar kom) van een fles whiskey en wat verbandgaas die een andere bandiet verrast.

 
Tshonka dient nog steeds met z'n lantaarn "holding back the darkness" te rollen en meestal lukt dit ook, waardoor de teller niet zo snel vooruit gaat en de sheriff wat meer tijd krijgt. Wanneer de bandieten dan terugknallen kan het tellen. Vooral Doc krijgt het zwaar te verduren, maar een combinatie van beschutting, defense én de dikke sigaar die hij rookt maken dat van de 50 potentiële schade er welgeteld vier binnen komen. Chanceke! Hadden hier helden neergegaan was de uitkomst totaal anders geweest!

 
Na een bitse strijd staan nog enkele van de bandieten recht, maar een proces moeten ze niet verwachten. Eén voor één worden ze neergemaaid door de helden, die uiteindelijk de sheriff weten te bevrijden van de strop voor het te laat is. Het recht zegeviert!


De dorpelingen zijn door het dolle heen en we ontvangen dan ook de nodige beloningen in de vorm van XP, een massa dollars en Doc zelfs een heuse hond die hij één missie lang mag lenen van een lokale boer. Vanaf nu zijn de allies ook beschikbaar!

Nadat de rust is weergekeerd verschijnt plots een bekend figuur in de saloon: Mr White! Die biedt een speciale missie aan die naar de wereld van Cynder leidt, maar zowel Dutch als Hoss hebben bedenkingen vanwege de potentiële schade die kledij daar aanricht. Doc en Tshonka zien het dan weer volledig zitten want het betreft liquid dark stone, een hoogst zeldzaam én kostbaar goedje. Mr White zegt ook dat indien ze deze missie tot een goed einde brengen, ze op de hulp (en mogelijk een audiëntie) van Mr Gates kunnen rekenen. Andere werelden worden dan toegankelijk, en ook de Black Fang Tribe waar zowel Hoss als Tshonka door gebiologeerd zijn is dan plots bereikbaar.

Gedurende drie dagen wordt er geshopt en uitgerust in Adlerville, maar het blijft een gevaarlijke streek waar het lot iedere dag iets anders in petto heeft. Er staat een bounty open op Hellbats, er lopen nog steeds zakkenrollers rond in de goktent en de prijzen gaan met maar liefst 50$ naar omlaag (de euforie van de bevrijding?)! Tshonka heeft het na één dag al gezien en vertrekt. Hoss én Doc gokken zwaar in de goktent én winnen aanzienlijk méér dan ze binnenkwamen. Hoss schaft zich ook een sifting pan aan. Dutch gaat langs de Blacksmith (Dark stone bullets!) en de lokale dokter (Dark stone injection!). Doc blijft een dag langer om zijn collega ook te bezoeken en een lege pot voor samples en ook zo'n injectie te kopen. Hij huurt nog vlug een lokale werkloze genaamd Pete in als henchman. Een kar vol dark stone kantelt en doet drie willekeurige locaties ontploffen, waarna ook Doc het, licht gewond na de explosie, voor bekeken houdt.
Met hun nieuwe volgelingen in het getouw begeven ze zich op weg naar het volgende avontuur!

Geen opmerkingen: