Het vervolg van de Hoth campaign, al een week na de vorige en alweer een story mission. Dit keer zonder Bjorn dus ik mocht 2 helden voor mijn rekening nemen.
De rebellen gaan in een ultrageheime basis van het Keizerrijk op Hoth op zoek naar hypergevoelige informatie van en over de mysterieuze Generaal Sorin. Klein detail en grootste irritatie gedurende de gehele missie: er rijden/zweven/kuieren 2 Security Droids (de 2 rode imperial tokens) rond die niet aan te vallen zijn en die Keizer Ken zomaar gratis en voor niets 3 (of 6!) threat bij geven indien een rebel binnen de 3 vakjes geen 2 movement opgeeft, niet -1 schade pakt op een aanval of een test faalt bij manipuleren van een item of deur. Heeft ons de gehele missie doen grommen en vloeken dat het geen naam had. Dit in combinatie met upgrades en rotkaartjes die de Keizer op z'n troepen speelt maken dat het nog lastiger wordt om sommige units ook maar 1 punt schade toe te brengen.
Enige voordeel: geen timer.
De eerste deur openen geeft Keizer Ken zomaar wat threat kado en dan deploit hij met korting een AT-DP (6 ipv de al lage 9 threat) met daarop dat stevig armor kaartje dat het monster 2 hit points bijgeeft én extra armor. Missie: bring the giant down!
Het feit dat er geen timer is speelt nu in ons voordeel want het kost ons ettelijke beurten om het monster neer te krijgen, ondertussen slaagt het erin Verena te wounden (4 helden wounded = imperial victory). Tegen dat het neergaat staat er alweer extra threat op het bord waardoor we bezig blijven. Het mag ook niet té gemakkelijk gaan natuurlijk.
Epic actie: als het uiteindelijk verslagen wordt grijpt Verena het massieve kanon en schiet daarmee op de tegenstanders die er zijn bijgekomen voor toch aanzienlijke schade.
De tweede deur openen doet een elite officier én elite probe droid verschijnen in de kamer, waarbij die laatste erin slaagt Vinto te wounden. Shyla reageert door het kreng om zeep te helpen, geholpen door MHD. Als we de tweede terminal claimen verschijnt plots een bekende figuur met meer informatie én versterking: Prinses Leia zelve!
De rest van de missie geeft nog een stevige uitdaging, en op een bepaald moment staat er zomaar 32 threat op het bord (gelukkig geen AT-DP meer). De keizerlijke troepen bezetten de laatste gang en verdedigen deze met hun leven. MHD kan nog gewound worden door een jet trooper met dat verrekte mortier (1-3 niet te blokken schade, en iedere beurt opnieuw), waardoor enkel Shyla de overwinning van de rebellen hoog houdt.
Maar de Keizer speelde z'n laatste goeie kaarten en we krijgen meer troepen van het bord dan hij kan versterken, plus we letten wel degelijk op die lastige security droids, hetgeen ons minder stevig maakt maar hem wel de broodnodige threat ontzegt. Wanneer we de derde deur (ontploft in het gezicht van wie hem opent) openen en de derde terminal claimen geeft Keizer Ken zich over.
Rebel Victory!
We leren meer over Generaal Sorin, wat het Keizerrijk weet over onze geheime basis en zelfs waarom Dengar ons blijft lastig vallen. Met de credits die we verdienen en na de nodige politieke discussies betreffende wat en voor wie aan te kopen, schaffen we ons we het stevigste melee wapen aan in het spel: de Electrostaff! Shyla wordt dodelijker met elke missie.
De Keizer speelt de forced missies om Jabba the Hut en de twee evil droids te winnen, dewelke we hem dan maar geven om de persoonlijke missie van Shyla te kunnen spelen. Als ze deze wint wordt ze nog beter, al zou de missie eerder moeilijk zijn voor de rebellen. Wie niet waagt, niet wint!
Een missie zonder timer duurt altijd langer, en zeker met die combo security droids/armor kaartje, waardoor het alweer half 4 was dat ik mijn bed zag. En dat kon de kinders niet tegenhouden deze morgen. Ouch.
For Mandalore en... wordt volgende week vervolgd!
Geen opmerkingen:
Een reactie posten