zondag 29 juli 2018

Return to Hoth - part 6

Het langverwachte vervolg brengt de rebellen terug naar... Hoth voor wat de moeilijkste missie van de gehele campaign zou moeten worden.

Return To Echo Base

Terwijl een andere squad het ion cannon (dat gigantische ding dat vanop de grond op Keizerlijke schepen rond de planeet knalt uit The Empire Strikes Back) tracht te repareren is het aan ons om diep in de vernielde rebellenbasis de terminals weer aan de praat te krijgen en ervoor te zorgen dat het ook stroom krijgt om dat te doen. Kleine nuance: het Keizerrijk zag ons van ver aankomen en heeft een val opgezet om te voorkomen dat we in ons opzet slagen!

Setup

We besluiten onze vrienden de Troopers mee te nemen waardoor de Imperial (Ken) extra threat bij krijgt en extra elite jet troopers opstelt. En er staan reeds een gewone en elite wampa op het bord. Ouch!


We activeren de Troopers eerst om ervoor te zorgen dat die geen wampavoer worden tijdens de eerste ronde én ze buiten bereik staan van die irritante mortieren die de Imperial iedere ronde zomaar mag afvuren voor 1-3 schade. Ze schieten alletwee 1 vakje te kort om ook maar iéts van schade aan te richten en het hek is van de dam. De wampa's banen zich een weg door de half ingestorte basis terwijl de jet troopers één van onze troopers afknallen.


Maar dat is buiten Verena gerekend die als een feilloos afgerichte commando met haar vijanden afrekent, het wapen uit de nog warme handen rukt en daarmee weer op de volgende knalt (Close Quarters). Daarmee schiet ze beide jet troopers uit de lucht én vernietigt ze ook de probe droid die daarna zou activeren. Een actie die het keizerrijk de missie wel eens zou kunnen kosten, want de volgende ronde worden beide wampa's van de kaart geveegd door Vinto en Shyla en ook de snow troopers mogen vertrekken waardoor de map volledig is opgekuist en we vrij spel krijgen met de terminals die we moeten zien te activeren...

Map cleared!

Dat lukt deels en wanneer de Keizerlijke troepen de basis betreden staan we op het punt ons eerste objectief te voltooien. Verena neemt voor de zekerheid één kistje mee waarmee we blijkbaar kunnen gaan gokken (kans op 200 credits of de 50 behouden). MHD-19 heeft z'n droidhanden meer dan vol om z'n kompanen en zichzelf recht te houden.

Kom speelt eens voort, zeg!

Gelukkig laten we Verena eerst rusten alvorens die volgende stap te nemen want plots betreedt daar premiejager Dengar de arena en gaat de threat de hoogte in! Keizer Ken spaarde threat op en het wordt ook duidelijk waarom: Met de laatste terminal is het aan ons om met dat ion cannon de keizerlijke vloot uit de ruimte te schieten en een pad vrij te maken zodat alle rebellen, inclusief wijzelf, kunnen ontkomen. Geen stress of zo!
De Keizer kan met 2 threat 1 succes (surge) wegnemen en de overwinning zo uitstellen...
Bovendien arriveren er nog meer Keizerlijke troepen onder leiding van een mysterieuze Generaal die "iets" met droids en "voertuigen" kan doen. Het kaartje om schade te doen + verzwakken als er iets op het bord komt doet af en toe pijn.

Shyla weet wat haar te doen staat, gooit zich op de terminal en... rolt beregoed met de dobbelstenen. Maar de overwinning is nog veraf en ze wordt zo een doel voor alle tegenstanders die rond haar staan opgesteld. Daar komen ook nog eens elite jet troopers bij die blijkbaar als "voertuig tellen". Keizer Ken doet z'n uiterste best, geholpen door z'n vele kaartjes en foefkes, om ons wounded te krijgen en de missie te winnen. Vinto weet een beslissend salvo te dodgen (jeuj), maar moet door één of ander foefke herrollen (boeh) en geraakt als derde held wounded. Hierdoor krijgt Shyla extra kansen maar de ene surge die gerold wordt kan de keizer teniet doen met threat... de overwinning die zo zeker leek is plots verder af. Ook Verena werpt zich op de terminal en gooit een gestoorde worp van wel 3 surges met 2 blauwe en 2 rode dobbelstenen!


Uiteindelijk komt het alweer neer op één beslissende worp van de dobbelstenen en het is weer aan mij om deze te nemen. 1 succes wordt weggenomen met threat dus er zijn al 3 surges nodig om de missie te doen slagen met 2 groene, 1 blauwe en 1 gele dobbelsteen en... dat lukt toch wel zeker! Rebel Victory!

Was deze mislukt dan zou Shyla zeker wounded geraakt zijn deze ronde en de missie verloren. Maar: het geluk zit ons mee! De Keizerlijke vloot rond Hoth is vernietigd, de rebellen kunnen (even) opgelucht adem halen!
De Trooper heeft dat uitstekend gedaan gedurende de gehele missie én het overleefd!
En wie was die irritante Generaal Sorin die plots opdook? Komen we ongetwijfeld in de toekomst nog eens tegen.


I'll get you, rebel scum!

We zetten onze 50 creds in om eens zwaar te gokken in één of ander louche casino in de Outer Rim en... zijn deze even snel ook weer kwijt. Daarna wordt er geshopt en Mandalorian Shyla krijgt een combat coat én balanced hilt waardoor het een echte moordmachine wordt.
Bovendien krijgen alle rebellen ook nog eens 2xp bij waardoor extra skills worden aangekocht.

Een missie zonder timer en regelmatige rookpauze's plus aftermath maakten dat het uiteindelijk 4u werd toen ik m'n bed zag.

Wordt volgende week alreeds vervolgd...

Geen opmerkingen: