maandag 12 december 2016

Silver Tower: Trial of Hysh

Vrijdag Warhammer Quest: Silver Tower getest met 3 spelers (oorspronkelijk 4 gepland maar wegens redenen was de vierde wat later).
Conclusies: Het spel speelt vlotjes, de regels zijn redelijk gestroomlijnd en door het vele rollen op tabellen is alles ook onvoorspelbaar (een toren va Tzeentch waardig). We kwamen wel nog al dikwijls op dezelfde resultaten uit (wééral scutlings en stunned) en door de aanwezigheid van een priester van Sigmar die kon genezen was het iets gemakkelijker dan wanneer je zonder genezing zou spelen. Daardoor hadden we tijd om te zoeken naar schatten ipv onze weinige rustpauzes zelf in genezing te steken. Het rollen zat ook mee, dus de vijand ging bijna gewillig liggen.
De enige uitbreidingen bestaan momenteel uit een massa extra helden (kaart expansie + enkele miniatuur expansies + tal van bestaande Warhammer modellen) en enkele "exotic monsters", een viertal bestaande Warhammer chaosmonsters die je optioneel kunt gebruiken in dit spel én apart dient te kopen.
Benieuwd of GW de Tzeentch factie nog zal uitbreiden of er een nieuw basis spel zit aan te komen. De medespelers waren niet zo'n fan van de flashy en chaotische Silver Tower (ikzelf vind het dan weer een verademing tov classic fantasy), misschien dat een klassieke dungeon uitbreiding bij een groter publiek in de smaak zal vallen?
Ik wil 'm zeker nog eens spelen. En met een campaign systeem (acht stukken van het amulet vd Gaunt Summoner bij mekaar sprokkelen en hem daarna persoonlijk aanpakken) vraagt het daar ook om.

EDIT: De miniaturen zijn ondertussen in de primer gezet en zien er nog indrukwekkender uit. Misschien ooit eens deftig schilderen...

Geen opmerkingen: