Het derde avontuur reeds in onze lopende 2-player campaign, starring Bill the Marshall, Shania the Showgirl, Jésus the Bandit en ter vervanging van onze spijtig overleden gunslinger Roger (slecht gerold bij meneer doktoor): Marcel de Cowboy! Volgens het onofficiële campaign systeem en een willekeurige rol vd dobbelstenen bevinden we ons al de hele tijd in het midden van de kaart, meerbepaald Fort Landy.
Missie 2: Exploration, oftewel in dienst van één of andere rijke kloot diens mijn verkennen en ontdoen van alle onnatuurlijk gespuis. Shania droeg zoals vaneigens de lantaarn en kweet zich uitstekend van haar taak, vette rols op "holding back the darkness", met af en toe dubbele resultaten. Maakte dat de Duisternis niet te ver vorderde. Growing Dread kaarten dienden meteen te worden gespeeld in deze missie en we kregen er toch een vijftal binnen, gelukkig de juiste. Het kon erger!
Als eerste encounter al meteen een horde hungry dead en een corpse pile tegen. Het duurde even voor die vernietigd waren, onze cowboy maakte dankbaar gebruik van z'n lasso om één zombie in bedwang te houden terwijl de rest alles afknalde. Te dichtbij komen bleek niet zo gezond (horror hits). Shania vond in één van de hopen rottende lijken een eigenaardig kristal (void crystal) dat later wel eens van pas zou kunnen komen (gate creëren).
De volgende mijngang leidde naar een doodlopen gedeelte waar wel DRIE slashers zich bleken op te houden! Gelukkig had de saloon girl een zegening over zich gekregen van de lokale priester in het fort, waardoor de meeste aanvallen niet doorkwamen (armor 5+ én goed rollen - oef). De darkstone bullets doen de rest. Nuttige upgrades gekocht in het fort!
Marcel probeert nog te scavengen in de "vault" maar vindt niets. Dan maar het hele eind terug en ondertussen enkele corruption hits incasseren. Jésus komt als eerste in wat een andere doodlopende gang blijkt te zijn (victory!) en ontdekt daar een ware schatkamer vol... dynamiet! De bandido slaagt er zelfs wonderwel in enkele staven buit te maken zonder alles en iedereen op te blazen. Een succes!
Op weg terug naar Fort Landy rijden de helden verloren in een verzengende woestijn en worden gered door de cavalerie die terugkeert van een overwinning op de Duisternis en hen mee op sleeptouw neemt tot in het fort. Het mag eens meezitten.
Ook in het fort zelf zit alles mee, niemand maakt dramatische zaken mee, upgrades en zegeningen worden gekocht. Shania geeft een spetterend optreden in de saloon en maakt van de gelegenheid gebruik om de zakken van een domme klant te rollen. Buit: één gevechtsbijl!
De lokale priester herkent haar als een "kampioene van het licht" (woorden van het spel) en geeft haar de zegening geheel gratis!
Klaar voor verdere avonturen verlaat de posse het fort, mogelijk voorgoed dit keer! Geruchten van een actieve void gate in het zuiden gaan de ronde... wedden dat ze ons daar naartoe sturen om die dicht te krijgen?
Geen opmerkingen:
Een reactie posten