maandag 20 december 2010

Openbare Weg

Als je niet me de wagen kunt rijden en het sneeuwt, BLIJF DAN THUIS.

Waarom sommige mensen toch hardnekking de baan op willen (op zondag nota bene) en niet alleen anderen zwaar op de zenuwen werken door tegen 20km/uur vooruit te schuiven maar ook het grootste gevaar voor blikschade vormen, blijft mij een raadsel.
Toegegeven, soms kan je er niet onderuit en moét je de openbare weg op (mijn rant is dan ook niet van toepassing op mensen die naar het werk moeten), maar een trabant stampvol grijze haren die op een zondagmiddag zelfs niet vertrokken geraakt aan de lichten, daar stel ik me toch terecht vragen bij.

Moederziel alleen kun je gemakkelijk 50-60km/uur rijden op een witte, open baan. Remmen op de ambriage en minderen in de bochten. Rempedaal zoveel mogelijk vermijden, afstand houden en in gang blijven. Moeilijk is dat niet, althans dat zou je denken. Maar in een land waar meer dan de helft ooit het rijbewijs gratis bij een doos cornflakes heeft gekregen is het huilen met de pet op.
Afstand houden is te moeilijk voor sommigen. Verkeersregels gelden blijkbaar ook niet langer wanneer de baan er besneeuwd bijligt. Voorang geven hoeft niet meer, iedereen rijdt maar op.

Deze morgen zelf nog ondervonden dat mensen gewoon debiel zijn. Op weg naar ’t werk tegen een gemiddeld 50km/uur hing er een mongool zo dicht in m’n gat dat ik z'n lichten niet meer zag. De intelligentie straalde er af. En voor mij hing een sliert.

Conclusie: leer met de auto rijden en als dat te moeilijk is: BLIJF DAN THUIS!

Ik vind het ook niet kunnen dat mensen met zulk weer verplicht worden te gaan werken, maar dat is een geheel andere discussie. Ikzelf ben 10 minuten vroeger vertrokken en was pal op tijd op het werk. Maar mensen verplichten in de file te gaan staan op de ring van Brussel is er zwaar over.
Pak een dag verlof op of overuren, en dat werkgevers dat dan ook toestaan ipv daar reden tot ontslag van te maken.

Geen opmerkingen:

Zombicide 2.0 - Solo Test

Zombicide 2nd Edition stond al een tijdje op de planning, maar alles buiten het regelboek zat nog onaangeroerd in de doos sinds die zo'...