vrijdag 14 maart 2008

X-Men - Messiah Complex

Gisteren zijn Fien en ik nog eens tot in Leuven geraakt (eindelijk, en met een té lang uitgesteld diner in den El Sombrero als cullinaire afsluiter), waarna ook de comix berg verder werd aangevuld. Qua abonnementen voornamelijk X-titels + de laatste Drizzt (The Halfling's Gem) van Devil's Due.
Ook de laatste delen van Messiah Complex zaten hier tussen, en nu de sage voorbij is moet ik toegeven: het was lang geleden maar dit was nog eens een episch X-Men verhaal. Eéntje zoals in de goeie ouwe tijd.
Alle teams erin betrokken, crossover in alle X-titels, connecties met de Toekomst (soort constante binnen X-Men) én personages die er finaal het bijltje bij neerleggen. Waaronder een persoonlijke favoriet (om directe spoiler te vermijden: bleek, zwart pantser en rood ruitje op voorhoofd) die laffelijk wordt afgemaakt door een trut die ik nooit heb gemogen.
Minpunten: verhaallijnen worden soms té hard een bepaalde richting in geduwd, Predator X is niet meer dan een plotmiddel en Bishop transformeert zich uit het niets (oké ze proberen er een achtergrond aan te geven maar toch) tot homicidal baby killer.

Het Land heeft wel enkele serieuze flaters begaan waardoor ik dus nog enkele delen vd saga mis (deel 1, 3, 4, 9 en 12 van de dertien delen), ondanks nabestelling.
Paperback dan maar? Waarom heb ik dan de aparte delen gekocht?

Awoert!

Geen opmerkingen:

Zombicide 2.0 - Solo Test

Zombicide 2nd Edition stond al een tijdje op de planning, maar alles buiten het regelboek zat nog onaangeroerd in de doos sinds die zo'...