woensdag 2 januari 2008

NYX

Recent toch maar weer een pareltje ontdekt in de zwijnestal dat de Amerikaanse comicwereld is. Miniserie van een tijdje geleden (2005) genaamd NYX die me achterover heeft geblazen (zowel qua storytelling, artwork als durf). Vooral de eerste vier delen (van de hand van de mij onbekende maar nu al heldenstatus torsende Joshua Middleton) dienen aanbeveling daar deel 5-7 door een andere tekenaar onder handen werden genomen. Het is dan ook officieel: ik kan geen slecht (of laat het ons op minder houden) getekende comics lezen!

Gekocht in hardcover formaat met eerst de miniserie van X-23 (over de jonge, vrouwelijke kloon van Wolverine die een assassin training krijgt en vervolgens het hele complex uitmoordt - I kid you not ze verzinnen dat écht) die ook in NYX een (coolere) rol speelt als SM-hoertje (!). Soit, tis goe!
Maar als ge 't koopt: doe dan deel 1-4 of trade paperback van enkel de serie NYX.

Da doe mij eraan denken: morgen de kadobon van 't Besloten Land opsouperen die ik van mijn immer lieve vriendekens Sam, Kristin, Stefan en Tine kado kreeg voor de verjaardag!
Hey! Het jaar is voor de verandering goe begonnen! :-))

Zombicide 2.0 - Solo Test

Zombicide 2nd Edition stond al een tijdje op de planning, maar alles buiten het regelboek zat nog onaangeroerd in de doos sinds die zo'...