vrijdag 11 januari 2008

Ergernissen

Antwerpen.

Prachtige stad nietwaar? Sinds lange tijd frequenteer ik de Outpost aldaar om te clixen met vrienden. Telkenmale parkeer ik me op de Meir die vanaf 19u open is om uw auto veilig te zetten. Nooit problemen gehad. No more.
Op 30/11 zat er onder mijn ruitenwisser fanmail van de lokale politie die me erop wees dat ik blijkbaar in overtreding was met een parkeerverbod. De boete schreef zelfs letterlijk dat dit verbod niét geldde na 19u 's avonds. Overtuigd dat het hier om een vergissing ging (flik zonder horloge?) daar ik pas om 20u arriveerde die avond pende ik een antwoordformulier vol en verscheurde de boete. Tot ik Danny (één der clixers) enkele weken later zag.
Blijkbaar is het antwoord op de toename van inbraken en vernielingen aan wagens op de Meir van het 'Stad' een totaal parkeerverbod daar. Dat je wagen in de achtersteegjes van Antwerpen veiliger staat dan in een fel verlichte winkelstraat daar zijn we het uiteraard allemaal over eens. Dat niet alleen, de politie vindt het ook nodig meteen boetes te beginnen schrijven (levert het 'Stad' ook weer duizenden euro's op van de brave burgers die meteen gehoorzamen) ipv zoals het hoort eerst de burger in te lichten (eventueel met waarschuwingen onder de ruitenwisser).
Vandaag zat er nog maar eens een aanmaning tot betaling in de bus (dreiging noemen ze dat in het gangsterjargon). Ik weet ondertussen waar dit toe leidt (enkele maanden terug nog eens gepest geweest door een besnorde agent per fiets): een volgende fanmail getekend door de procureur (godfather) zélf met een hogere boete en uitnodiging op de rechtbank als je als brave burger nog steeds overtuigd bent van je gelijk (chantage noemt dat in het gangsterjargon). Aangezien mijn tijd ook kostbaar is en ik niet van plan ben ambras te maken op mijn werk om nog maar eens een verlofdag op te nemen (en verlofdagen ook kostbaar zijn) heb ik daarnet dan maar de boete betaald (brave burger als ik ben).

Wat hebben we nu geleerd?
1.In de Outpost zullen ze me niet gauw weer zien. Parkeren in Antwerpen was zo al problematisch en de enige oplossing is me net ontnomen. Mijn hobby zal op termijn dan ook stoppen.
2.Ik zal die prachtige stad en haar o zo vriendelijke inwoners in de toekomst altogether mijden.
3.We leven in een kloteland dat geleid wordt door gangsters.

Het leven is mooi!

2 opmerkingen:

Jeremy zei

Yeap, Antwerpen is zich aan 't kapot maken. Mij zien ze b.v. nooit meer op de Rooseveltplaats met m'n auto. Laatst dat ik daar was heb ik zeker 3 overtredingen gedaan omdat ik er niet aan uit kon hoe ik mocht rijden op dat vernieuwde plein.

Als 't kan ga ik liever naar Oberonn in Hasselt dan naar ne winkel in 't Stad.

kleine zei

gaat het hier over heroclix? want als je bang bent dat je hobby verloren gaat... ik speelde het vroeger ook en ken nog iemand die het denk ik nog steeds doet... in the gamestore in deurene spelen ze dat ook dacht ik. misschien is een verhuizing van speeltuin een oplossing?

Zombicide 2.0 - Solo Test

Zombicide 2nd Edition stond al een tijdje op de planning, maar alles buiten het regelboek zat nog onaangeroerd in de doos sinds die zo'...