Nog een goed voornemen van de lijst mogen schrappen dat daar ondertussen al sinds 2017 op stond: Warhammer Quest: Shadows Over Hammerhall eindelijk op tafel gekregen! Van de drie spelers haakte er eentje last minute nog af maar met twee (plus mijzelf als dungeon master) bleek dat uitstekend te doen.
Iedere speler kiest een personage, en neemt een extra huurling mee om aan een totaal van 4 "helden" te geraken. Bert als Battlemage met de Lord Castellant als huurling (of was dat andersom?) en Hans met de Cogsmith en de Black Arc Fleetmaster als huurling. Mochten er later toch extra spelers willen meedoen blijven de huurlingen thuis en worden deze vervangen door een ander personage.
Na kort de regels te hebben overlopen, reeds grotendeels gekend van Silver Tower, en een bondige samenvatting van het introductieverhaal (60 pagina's) begeven de helden zich de catacomben in onder de megalopolis Hammerhall Aqsha. Op zoek naar samenzweringen en vuige cultisten! Het duurt dan ook niet lang voor die gevonden worden.
Samenvatting om spoilers te vermijden:
-Een nest Kairic Acolytes (Tzeentch cultisten) afgeslacht
-Een gevangen priester van Sigmar bevrijd
-In élke mogelijke valstrik gelopen
-Een geheime en zeer oude wenteltrap ontdekt
De hele tijd slecht gerold voor ambush, maar helemaal aan het eind was het prijs, en ook nog eens exotic adversaries... dat werden 5 Pink Horrors! Omdat ik er maar 4 ter beschikking had kregen ze er 4 in hun nek. De Cogsmith was op z'n eentje vooruit gegaan dus die kreeg er 2 voor hem alleen terwijl de andere 2 de doorgang versperden voor de rest.
Als spelers schade krijgen kan het snel gaan, maar wegens "recupereren" als basisactie is dat ook vrij snel weer genezen. Plus de Lord Castellant kon ook nog eens genezen via z'n lantaarn. De helden pakken ook stevig uit qua damage. Wanneer een Pink Horror verslagen is splitst die op in 2 kleinere Blue Horrors. Een Blue Horror splitst dan weer op in een duo Brimstone Horrors (1 figuurtje). Die kunnen ook nog uithalen, of zichzelf opblazen om de hele kamer in lichterlaaie te zetten. Lachen!
Na een lang gevecht tegen de Horrors van Tzeentch was het al vrij laat en besloten de spelers het voor bekeken te houden. De vooruitgang werd genoteerd (goud, renown en skills voor de spelers) zodat ze volgende keer vanaf hier kunnen verder spelen. En dan zouden de Ancient Halls op de planning staan. Benieuwd wat ze daar zullen aantreffen...
Wordt vervolgd...
Geen opmerkingen:
Een reactie posten