Het vervolg van onze lopende Heart of the Empire campaign. Verslag van de vorige vergeten dus dubbel.
Onze eerste side mission voor Rebel Command bracht het CLF (Coruscant Liberation Front) naar het beruchte Cloud City om aldaar een verrader op te sporen die gevoelige intel doorverkocht aan het Keizerrijk. Hem niet stoppen zou desastreuze gevolgen kunnen hebben. En we hebben welgeteld 6 rondes de tijd dus krap.
Bij aankomst worden we al meteen opgewacht door Wingmen (de lokale politie) en irritante Ugnaughts die de ganse tijd droids in mekaar knutselen en op ons af sturen. Aanleiding van het geweld blijkt een Death Trooper die er de baas loopt te spelen.
Er blijken uiteraard nog meer Keizerlijke troepen rond te hangen, maar we krijgen hulp uit onverwachte hoek van niemand minder dan Lando Calrissian hemzelf! En die blijkt stevig te kunnen uitpakken met een blaster. Vooral Ugnaughts moeten het ontgelden, hij blijkt het ook niet met die stinkende schooiers op te hebben. We begrijpen hem volledig, met hun smerige elektrocuterende droids.
De verrader blijkt ene Raz te zijn (van de Schele geen spoor), eindverantwoordelijke voor het verschepen van clandestiene voorraden naar het verzet die een betere bron van inkomsten gevonden heeft bij het Rijk. Vinto knalt hem een kogel door de kop, waarna hij de terminal die de gevoelige informatie richting ISB stuurt kan saboteren. Lando geeft een rondje in de kantine en onze veteraan (Bert) krijgt een speciaal kaartje om dingen te herrollen.
Rebel victory!
Als tweede story mission kiezen we ervoor onze voorgangers te bevrijden (of toch proberen) uit een zwaarbewaakte Keizerlijke disciplinaire faciliteit. We hadden ook rechtstreeks achter dat artefact kunnen gaan, maar we zijn het Coruscant Liberation Front voor iets!
Door de muur naar binnen tijdens een door onszelf veroorzaakte stroomonderbreking. 4 van de vijf aanwezige terminals instellen zodat de deur naar de cel ontsloten wordt, en daarna de gevangenen bevrijden en ons weer uit de voeten maken. 8 rondes de tijd, maar door een lastige speciale regel waarbij telkens stukjes verkend dienen te worden alvorens de rest van de faciliteit zich onthult duurt het aanvankelijk langer dan gepland. De app doet ook nog lastig want één terminal blijkt daar te ontbreken, maar daar vinden we (uiteraard) iets op.
Drokkatta is wel, dan weer niét gewond waardoor het de hele missie spannend blijft om alle rebellen "gezond" te houden. De niet-aflatende toestroom van Keizerlijke troepen in het begin zorgt voor lichte paniek, en het lijkt alsof ze het allemaal op de Wookiee gemunt hebben (racisten!).
Maar eens we de faciliteit dieper infiltreren stopt die toestroom en komt er af en toe een Probe Droid op het bord, die er even snel weer worden afgeknald. Onze clone veteraan (ik vergeet altijd z'n nummer) en Drokkatta hijsen elk twee gevangenen over hun schouders en snellen zich naar de wachtende shuttle, terwijl Davith een officier, hired guns én een dreigende E-Web afmaakt. Onze wannabe-jedi rolt de gehele missie gestoord op z'n verdediging. Vinto geraakt als enige gewond maar neemt in z'n vlucht kistjes mee voor extra credits.
Map zo goed als gekuist en alle gevangen rebellen ontsnapt in ronde 6 van de 8. Rebel victory!
Van de verkregen credits worden een balanced hilt voor het mes van Davith en een beter pistool voor Vinto gekocht. We kiezen ook de Wookiee Warriors (broers van Drokkatta) als versterking voor een volgende missie.
Wordt binnen 2 weken vervolgd met de personal mission van Drokkatta.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten