Amy en Josh bekomen na het fiasco in de binnenstad van hun verwondingen en het verlies van hun vrienden. Maar die recources blijven nodig, en dus besluiten de overige zes survivors de lokale supermarkt, de Z-Mart, te plunderen.
Missie 7: The Escape (06)
Claudia, Dave the Geek, Eagle Chaz, Kyoko, Marvin & Nick moeten 6 resource cards (eten of drinken) uit de winkel verzamelen in de geparkeerde wagens en zich vervolgens via de EXIT uit de voeten maken. Klinkt simpel. Geen Plague Doctors (Necromancers) deze keer voor balans, wél 4 Lost in het zombie deck geshuffeld.
De survivors komen moeizaam op gang, vooral door Nick die blijft missers gooien met z'n honkbalknuppel (raak op 3+) en waarvoor de rest dus speciaal dient terug te keren om te assisteren. Die “tough” skill negeert ook maar 1 beet. Terwijl de supermarkt leeg stroomt langs de voordeur breken Kyoko, Marvin en Nick in langs achter. Niet zo slim van de politiewagen te doorzoeken naar wapens want er gaan zo al 2 resource kaarten op de aflegstapel. En 6 is veel om daar nog uit te halen. De Lost komen weer allemaal in het begin op het bord, waardoor er al gauw mobiele tanks rondlopen die de walkers achter hun beschermen. Iets later spawnt ook de blauwe Abomination, er dient een tandje te worden bijgestoken! Gelukkig is Dave the Geek mee met z'n
turboskill 2 molotovs for the price of 1, die dus 2 molotov
cocktails geeft als hij een glazen fles + benzine combineert! Door
het vele zoeken duurt het dan ook niet lang voor de ingrediënten
zijn gevonden en Dave aan de slag kan...
Nick en Marvin houden tijdens het
zoeken de achterdeur vrij van zombies, ze zijn ondertussen ook goed
voorzien van vuurwapens dus dat gaat vrij vlot. Claudia kan een grote
groep opblazen met een molotov met daarin een Lost, twee runners en
enkele walkers. Kassa!
Dave blaast de Abomination op in de
supermarkt, maar iets later spawnt reeds een volgende in het
metrostation. De resources stapelen op en worden in de wagens
gestoken. Nog even en er is genoeg om te vertrekken. Maar ondertussen
komen er steeds meer walkers en ook runners oprukken. Gelukkig worden
er ook vlotjes zombies van het bord geschoten en gemept om de
toestroom onder controle te houden en de vluchtroute berijdbaar.
Marvin kruipt achter het stuur van de politiewagen en Dave bestuurt de pimpmobiel. Tijdens de wilde rit gaan er voltjes walkers neer, de runners vormen af en toe een lichte dreiging omdat ze meestal als laatste overblijven en er altijd kans is op extra activaties. Gelukkig blijven die kaartjes deze keer in het zombiedeck zitten, waardoor Marvin de laatste walkers op de exit kan neermaaien en vervolgens de map afscheuren, gevolgd door Dave en co.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten