vrijdag 24 april 2020

Zombicide - Corona Campaign - Part 6

Met al die nieuwe survivors én een baby wordt de bunker véél te krap als schuilplaats. De survivors hebben het plan opgevat om een deel van de stad op te blazen en zo een wijk af te sluiten om als veilige haven te fungeren en mogelijk uit te breiden. Maar eerst: vuurwerk!

Missie 6: Jericho (A13)

De pakken C4 liggen opgeslagen in een magazijn aan de linkerkant, en de lokale burgerwacht heeft enkele wapens en molotov cocktails achtergelaten in de gebouwen rechtsboven. De C4 kan worden gedropt (gratis actie) en via de ontsteker in de politiewagen worden ALLE pakken tegelijk opgeblazen. Een spawn zone kan worden opgeblazen via de C4 of ook met een molotov. Actie!


Het eerste gebouw wordt overgeslagen (tijdverlies) en meteen voor de extra wapens en molotov cocktails gegaan. Neema zaagt de deur van het fast food restaurant aan stukken zodat de zombies er nog laag spawnen (blauw). Nick gaat met Ma's Shotgun aan de haal en Neema vindt een eerste molotov. Kyoko knalt walkers af bij de vleet en bereikt al snel het gele level. Maar als er dan twee Lost en ook een fattie verschijnen zijn de survivors gedwongen naar het westen af te buigen. Wanda doorzoekt de politiewagen en springt achter het stuur. Misschien toch beter het magazijn open gegooid voor het gele level bereikt werd... te laat nu!


Dat betekent ook dikkere spawns en enkele runners in het gebouw. Maar een combinatie van blaffers en extra acties (Neema!) kuist het magazijn zonder dat er gewonden vallen. Gelukkig geen extra activaties voor runners of het was anders uitgedraaid. Elk pak C4 geeft 5 xp bij dus we spelen meteen in het oranje level. Josh gaat de Evil Twins oppikken (slippery) en Wanda rijdt op weg naar haar vrienden enkele walkers en Lost aan. Die wagens blijven toch stevige wapens op zich.

I c C4!

Nu is het een kwestie de C4 op de spawn zones te droppen en de meest afgelegen doelen op te blazen met een molotov. De vrouwen springen in de politiewagen terwijl Josh en Nick, beladen met C4 en molotovs, te voet verder gaan. Een combinatie van wisselen van zetel, knallen vanuit de wagen, Neema met de kettingzaag en extra en gratis acties maakt dat de eerste pakken moeiteloos op de spawn zones belanden. De heren hebben het lastiger als een abomination hen ophoudt en ook enkele verdwaalde walkers en runners hen komen pesten.

Girl powah!

Uiteindelijk doen de vrouwen hun ronde in de politiewagen, waarbij ze hordes walkers en runners afmaken. Kyoko én Wanda gaan het rode level in, de spawns zijn nu ook echt hard. Het potteke met plastic walkers is enkele malen bijna leeg na de spawn fase, maar er worden steeds genoeg zombies van het bord geveegd om geen extra activaties in de nek te krijgen.


Uiteindelijk staan alle helden samen op één vak, ingesloten door de abomination en een horde geleid door enkele Lost. Gelukkig werd in het begin van de missie de deur van het fast food restaurant aan stukken gezaagd door Neema, waardoor er nu vrije doorgang is naar de onderste hoek en de laatste spawn zone. Buiten Neema verlaten alles survivors de wagen en duiken het restaurant in, uit het zicht van de horde, terwijl Neema verder zombies blijft aanrijden.


Alle survivors groeperen voor de laatste uitval...

Let's do this!

Wanda zaagt de achterdeur een stukken en knalt samen met Nick de walkers af, waarop Josh vrije doorgang heeft naar de spawn zone en zijn molotov kan gooien. De vier runners aldaar worden mee opgeblazen!

BOOM!

Victory!

De survivors verhuizen van een kleine politiebunker naar een heuse wijk, meer ruimte voor survivors (én een baby) én ook extra opties om wapens te bewaren, te genezen én er is zelfs plaats voor... 1 molotov cocktail!

Toch nog vermelden dat bij opruimen bleek dat zowel Josh als Nick ook een pak C4 meezeulden dus volgens de regels waren ze samen met de explosieven opgeblazen toen de ontsteker werd ingedrukt... Volledig over het hoofd gezien en dus potentieel 2 doden deze missie. We zullen dan maar aannemen dat hun pakken toevallig defect waren. Test campaign voor iets.

Ik was ook vergeten wat een OP wapens de wagens vormen, gesteld dat er kan mee gereden worden (restricties scenario). Van zodra er een survivor in zit krijgt iedereen potentieel schade (worp van 4+) plus is de survivor in kwestie niet langer gebonden aan de regels van verplaatsen en aantal zombies per vak. Zet meerdere survivors in een wagen en je krijgt een zeer mobiele task force die vanuit de wagen kan schieten, hakken en uitvallen doen. Leuk om te spelen, maar het scenario wordt zo iets minder uitdagend. Al was de wagen in dit geval zeer welkom. Ik twijfel of het scenario zonder wagen haalbaar zou zijn...

Nieuwsgierig naar de explosies vervoegt ook een nieuwe survivor de rangen: Elsa the cat burglar (TCM)!


Wordt vervolgd...

Geen opmerkingen: