donderdag 26 maart 2020

Zombicide - Corona Campaign - Part 3

Missie 3: Drive-by Shooting (04)

Verkenners rapporteerden vreemde dingen, niet ver van onze schuilplaats... Een verhoogde concentratie wandelende doden en zelfs... kraaien? Kan duiden op een zombie NEST!
Objectieven: doorzoek de schuilplaatsen in de straat naar alles wat hamsteraars zoal verzamelen (dynamiet, RoundUp, meststof, een geprinte versie van het terroristenhandboek, toiletpapier - pak alle 8 objectieven), maak er een zelfgemaakte bom mee en blaas dat potentiële nest de lucht in (eindig met alle survivors op 1 spawn zone naar keuze). Een eitje?

Omdat het hier een test campaign betreft (hoever kunnen we gaan?) gooien we ook nog in de mix: Lost, Crowz en de huisgebrouwen Plague Doctors (moderne necromancers dus). Inclusief extra spawn zone regels etc... Benieuwd hoe dat uit draait.

Initial setup + first action and spawning

De eerste actie is voor Raoul en die breekt meteen de eerste deur open met z'n koevoet. Resultaat: een hamsternest vol zombiekraaien (Crowz) en een dikke hamsterbomma (toiletpapier check), een Lost met katana (wuh?) en... een Plague Doctor vlak achter de deur. Spijtig voor hem, maar met één welgemikt schot is het over en uit.

A series of unfortunate events... 

 WC... papierrr.... hierrrr...

Waar komen die Plague Doctors vandaan en wat is hun agenda? En hun aandeel in de pandemie?
Amy, Kyoko en Wanda doorzoeken de auto's. Wanda krijgt vanop afstand een paar vrienden die komen meespelen. Gelukkig heeft Kyoko de rifle meegenomen uit de bunker, waardoor het gemakkelijk afknallen is (ondanks enkele missers van formaat).

Here come the Crowz...

Nadat het eerste gebouw volledig gezuiverd en doorzocht is, wordt de deur van de overkant opengebroken. Méér spawns, ook hier een Plague Doctor en zijn/haar Lost bodyguard. Klein stressmomentje wanneer twee zombies Raoul verrassen vanuit de riolen, maar hij overleeft het (voorlopig).

Another Plague Doctor and his Lost bodyguard

Wanneer beide gebouwen bijna doorzocht zijn doemt in de verte een nieuwe Plague Doctor op met in zijn kielzog een horde zombies... We zijn bij het gele spawn level beland!

A Plague Doctor leading his swarm...

Ook weer irritante Crowz die spawnen, en die bewegen 3 vakjes ver waardoor de survivors meteen belaagd worden door de voze beesten. Gelukkig kunnen ze in dezelfde beurt niet aanvallen. Doch eerst dient het vliegende ongedierte te worden afgemaakt alvorens de survivors zich op de horde kunnen concentreren, waardoor kostbare tijd verloren gaat. Damn, die Crowz zijn irritant!

Swarmed!

Amy en Wanda knallen de zombies bij bosjes af, wat ook hun XP in het oranje level jaagt en dus ook dikkere spawns geeft. Pompen of verzuipen... In een wanhoopspoging de laatste objectieven te pakken blijkt het geluk van de survivors op. Raoul heeft al z'n acties nodig om de deur open te wrikken (fail), waardoor hij verrast wordt door een rioolspawn met daaropvolgend een extra actie voor de walkers. Game over voor Raoul.

Het eerste slachtoffer... niet het laatste.

De survivors houden nog enkele beurten stand, maar er worden massaal 1en gerold waardoor er teveel zombies op het bord blijven. Kyoko kan zelfs het voorlaatste objectief (de RoundUp!) pakken en zich uit de voeten maken, maar in het midden van de map worden ze verrast door een enorme zwerm Crowz. 1 figuur te weinig voor de daaropvolgende spawn wat maakt dat al de Crowz een extra actie krijgen... en alle survivors aan stukken pikken. The Birds van Hitchcock zijn niet veraf.

A murder of Crowz!

Game over!

Het voordeel van zo'n test campaign is dat je op de vorige save game kunt verder gaan, dingen aanpassen, toevoegen of eruit flikkeren, en gewoon opnieuw testen. De Crowz gaan er mogelijk uit, of ik gooi er VIP Zombies bij om wat meer ademruimte te creëren. Die Plague Doctors wil ik wel verder testen...
Feedback steeds welkom via de comments (geen spam).

Wordt vervolgd...

Geen opmerkingen: