Chaz mag op de bank blijven zitten en wordt vervangen door Claudia. Kyoko neemt haar rifle weer mee want die extra dobbelsteen (experience card) maakt toch een verschil.
Geen Crowz meer, wél nog steeds Lost en Plague Doctors.
Missie 3: Drive-by Shooting (04) BIS
Een bom samenstellen en daarop het nest opblazen. Een iets andere tactiek dan vorige poging, want toen spawnden de zombies al in het oranje level toen nog niet alle objectieven waren opgepikt. Dus deze keer: spurten naar het andere eind, en terwijl de twee gebouwen open breken om in het blauw te spawnen. In het bovenste blijken wel drie Lost én een Plague Doctor zich op te houden, in het onderste één (een rare chef). Vier van de vijf Lost kaartjes in de eerste beurt erdoor. De Plague Doctor kan meteen worden uitgeschakeld voor die kan vluchten, en dan is het een spurt naar de andere kant van de map.
Onderwijl pakt Wanda een dikke blaffer uit de pimpmobiel en doorzoekt de rest de politiewagen. Traditie: er zit weer een zombie in verstopt. Klein stressmomentje want Raoul krijgt welgeteld één kans om die met de bijl een kopje kleiner te maken of de eerste wound is al binnen. Hij gooit raak!
De achterste objectieven kunnen zonder al te veel moeite worden opgepikt door Amy en Wanda (instant geel level), waarop de groep zich opsplitst en langs de twee gebouwen terug sluipt.
Rule #6: NEVER split the party!
Het wordt een klassiek voorbeeld van lawaai maken (zombies afknallen), de horde afleiden en dan zo stil mogelijk terug naar het beginpunt sluipen en onderweg alle resterende objectieven oppikken. Lukt vrij goed, al zorgen enkele runners voor een paar stressmomentjes. Uiteindelijk staan de survivors gereed voor het eindgevecht, wat ze dienen allemaal te eindigen op 1 spawn zone zonder dat daar zombies op staan. En daar zit het addertje...
The Lost leading the Horde...
The last stand
Qua positionering loopt alles perfect, en er wordt deftig gegooid dus er gaan genoeg zombies van het bord om stand te houden. Maar dan verschijnen wel twee Plague Doctors aan de andere kant, elk met hun extra spawn zone, wat dus 2 extra oranje spawns betekent per beurt. En dat geeft fatties die onze helden verrassen uit de riolen én een extra activatie van runners, waardoor die plots bij de survivors staan en wel drie gratis wounds uitdelen! Nu wordt het écht spannend...
3 wounds incoming!
Tegenslag met spawnen want in die laatste spawn zone komen telkens 6 zombies bij, plus die in hetzelfde vakje dienen te worden afgemaakt alvorens iemand zich daaruit kan verplaatsen. Twee beurten lang moeten de survivors stand houden tegen de nimmer aflatende horde, één Plague Doctor kan zelfs van het bord verdwijnen waarop zijn spawn zone permanent wordt. Maar dan volgt een spawn van vier zombies, waarop de helden deze waterkans grijpen. Wanda knalt enkele zombies op de spawn zone af met haar pimp blaffer en begeeft zich op slippery wijze tussen hen. Raoul knuppelt de zombies tussen de helden neer, waarop alle helden op de spawn zone springen. Claudia knuppelt uiteindelijk de laatste zombies neer en de survivors staan alleen op de spawn zone. Het nest wordt vakkundig opgeblazen en de Plague Doctors druipen af met de staart tussen de benen. De schuilplaats is voorlopig weer veilig...
Vier helden krijgen een experience card, Kyoko begint vanaf nu ook steeds met een rifle, dus Raoul neemt de shotgun mee naar de bunker om bij te houden. Geen slechte keuze.
Drie van de vier wounds worden genezen (canned food FTW), Claudia besluit de volgende uit te zieken in de bunker. De ontploffing brengt ook een nieuwe survivor aan: "Tough" Nick!
Kan die al meteen in haar plaats mee met de volgende missie... de gevreesde dubbele episode Gauntlet/Extraction waar de vorige campaign abrupt stopte met een TPK.
Ik merk nu pas dat ik ook telkens ben vergeten een wapen naar keuze te nemen telkens er een Lost wordt afgemaakt... ach ja dat maakt het moeilijker en epischer.
Wordt vervolgd...
Geen opmerkingen:
Een reactie posten