De vaste groep helden bestaat deze keer uit berzerker Grisban the Thirsty (Bert), elfenbard Rendiel (Ken of reserve), necromancer Widow Tarha plus haar talloze reanimates (Vince) en schattenjager Logan Lashley (Ken).
Eerste missie: we worden wakker in een vuile kerker tussen de ratten en ander ongedierte zonder wapens. Objectief: de uitgang vinden en ontsnappen!
In de cellen tegenover de onze zit een nogal zielige handelaar gevangen, alsook een vreemd meisje dat iets later verdwenen blijkt. De handelaar smeekt ons hem te bevrijden en mee te nemen. We wikken zijn voorstel en besluiten de man dan maar te helpen (rijke handelaars = beloning). We komen nog te weten dat we blijkbaar de gevangenen zijn van een zekere Verminous, de zogeheten Rat-Thing King. Vandaar het rattenmotief dus.
Plots opent een geheime doorgang achterin onze cel waardoor we de kerker kunnen verkennen. Een vervaarlijke zwerm ratten verspert de weg, maar gelukkig beschikt de necro over een eindeloze verzameling reanimates (skeletkrijgers, lijken genoeg in de kerkers) waardoor we de vijanden bezig kunnen houden terwijl we zelf verzwakt zijn.
Wanneer we de handelaar dan bevrijden verschijnt the Warden's Assistant, een Ironbound met een rattenkop, die we zonder onze wapens zelfs niet moeten proberen te raken. Het wordt een kat- en muis/ratspelletje om hem te ontwijken én de handelaar veilig te stellen.
Rat-ironbound
Rendiel spurt de gang door naar wat hij denkt dat onze spullen zijn, maar het blijkt een potion en wat goud. Widow Tarha en haar reanimate verkennen de verdere deuren en worden verrast door ratzwermen en goblins die ruzie maken om een stuk leer. Temidden van onze spullen! Gelukkig rollen de monsters slecht, of de eerste held was hier reeds neergegaan.
Eindelijk gewapend verkennen we dan de verdere kerker, die vrij groot blijkt te zijn. Logan ontfutselt een sleutelbos aan een vreemd standbeeld, en spurt dan doorheen riolen en meer goblins naar de gesloten deur verderop, terwijl de rest de monsters bevecht. Alsook twee massieve Ynfernal Hulks die verschijnen en Logan achtervolgen.
Lair of the Rat-Thing King
Naar aloude traditie rollen we fantastisch goed voor de vijanden en verschrikkelijk slecht voor de helden. Gelukkig dat Rendiel permanent helende liedjes loopt te zingen, of het draaide anders uit.
Epic bad rolls!
Logan opent de gesloten deur en verrast een vreemde cultist (een flesh moulder) temidden van een duister ritueel met als focus een soort zandloper gevuld met schaduw. Een stevig gevecht breekt los. Iets later komt een troep zombies ook nog meespelen.
The walking dead...
We vinden de uitgang zonder verdere tegenstand en kunnen de cultist nipt verslaan en het schaduwartefact meepikken. Geen idee wat het doet maar ooit komt het nog van pas (of bezorgt het ons problemen). Wanneer we buiten wandelen staat plots Verminous zelf achter ons, en stelt een wapenstilstand voor. Maar het woord "vrienden" verandert al gauw in "dienaars", waarop we hem zeggen zijn voorstellen te steken waar de zon niet schijnt. Woedend verdwijnt hij weer in z'n eigen kerker, niemand heeft nog zin hem achterna te gaan. Zien we ongetwijfeld ooit eens terug.
Freedom!
We worden verrast door gewapende krijgers te paard die ons eerst ondervragen, maar daarna meenemen naar Nerekhall, alwaar we kunnen uitrusten en ons zuurverdiende goud er door jagen. Die beloning van de handelaar viel ook fameus tegen. Daarna worden we uitgenodigd door een lokale nobelman die ons een queeste voorstelt, namelijk zijn voorouderlijke spookkasteel onderzoeken. We aanvaarden zijn voorstel, doch hebben nog tijd zat voor side quests en shopping sprees voor we daar moeten aan beginnen.
De kaart van Nerekhall
2 XP per held, dus een stevige skill de volgende keer, plus artefacten en toverspreuken. We zijn er helemaal klaar voor!
Wordt vervolgd...
1 opmerking:
Een jaar geleden (bijna)... had de samenvatting beter voor zaterdag gelezen, maar het kwam (bijna) allemaal wel terug... op naar de volgende!
Een reactie posten