Ieder neemt een personage en takenpakket op zich en krijgt 4 "werkers" om op de verschillende compartimenten in te zetten. Als deze werkers te moe worden kunnen ze een luchtje gaan scheppen en een pakje sigaretten (gelimiteerd tot 2 per speler) delen om te bekomen.
De app regelt de missies, gang van zaken, het tijdsverloop en de periscoop. De omgeving afspeuren naar vijandige fregatten gebeurt dus geheel digitaal.
Ken was de mechanicien, Joeri de navigator (koers berekenen aan de hand van kaarten en meetwerktuigen), Sven de eerste stuurman en ikzelf nam de rol van kapitein op mij. Zo'n real-time simulatie duurt soms lang, de tijd kan dan ook snelle verlopen afhankelijk van de opties op de app, maar van zodra de actie losbarst gaat alles bijzonder snel!
Schiessen, verdammt!
Rookpauze
Uiteindelijk hebben we het er niet slecht afgebracht. 3 schepen tot zinken gebracht, waaronder 1 met "escortes", en ook nog het weerrapport doorgeseind. Van zodra de fregatten ons achterna zaten mét dieptebommen ging het plots zeer snel fout, maar we hebben het overleefd!
Bleek dat we op "normal" mode speelden ipv "easy" voor de introductiemissie, een kleine communicatiestoornis.
Zeker voor herhaling vatbaar, maar voorzie genoeg tijd. Begonnen rond half 9 en gestopt rond half 2 en dan hadden we nog wel even kunnen door gaan.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten