De Space Marines worden door hun respectievelijke spelers uitgerust voor iedere missie met wapens en upgrades en kiezen 1 tactische “opdracht” kaart die het gehele squad een éénmalige team actie geeft. Ieder squad bestaat uit 4 “krijgers” en 1 admiraal, die 6 levenspunten heeft ipv 1 en die je ranged, close combat of allround kunt configureren.
Ready for boarding
De “goeie” spelers nemen één na één hun acties en openen deuren, schieten monsters af (als ze deze kunnen zien) of bewegen. Daarna is het de beurt aan de “slechterik” die blips of monster verplaatst en indien mogelijk de andere spelers aanvalt en probeert uit te schakelen. Voor ieder afgeschoten monster of behaald target krijgen spelers punten, voor iedere dode marinier gaan daar punten af.
Het spel is dan ook competitief ipv coöperatief, al neemt de slechte het op
tegen alle goeie tegelijk. Die dient al z’n monstertjes (blips die pas spawnen
als een marinier ze daadwerkelijk ziet of Genestealers die via kaarten in
iemands nek belanden) te verdelen over de spelers om zo voor tegenstand en een
uitdaging te zorgen.
De primary objective (model dat vernietigd dient te worden voor maar liefst 30 punten) komt willekeurig op het bord, dus de speler die dat naast hem cadeau krijgt heeft een groot voordeel tov de rest.
En het spel is érg afhankelijk van de dobbelstenen. Rol je goed dan win je, rol je slecht verlies je. Ongeacht tactiek of snode plannen. Pantser houdt 2 schade tegen van afstandswapens, maar bij close combat komt het verschil van de gegooide dobbelstenen door als schade. Hetgeen dus zelfs een admiraal meteen kan leggen.
Als non-nonsense, rappe party game werkt het zeker. We hebben er dan ook plezier aan beleefd mekaar van het bord te schieten en de loef af te steken qua punten. De meeste modellen hebben 1 levenspunt dus dan kan het rap gaan. Maar meer diepgang of tactische beslissingen moet je er zeker niet van verwachten.
De primary objective (model dat vernietigd dient te worden voor maar liefst 30 punten) komt willekeurig op het bord, dus de speler die dat naast hem cadeau krijgt heeft een groot voordeel tov de rest.
En het spel is érg afhankelijk van de dobbelstenen. Rol je goed dan win je, rol je slecht verlies je. Ongeacht tactiek of snode plannen. Pantser houdt 2 schade tegen van afstandswapens, maar bij close combat komt het verschil van de gegooide dobbelstenen door als schade. Hetgeen dus zelfs een admiraal meteen kan leggen.
Blood Angels vs Genestealers... Space Hulk was niet veraf
Als non-nonsense, rappe party game werkt het zeker. We hebben er dan ook plezier aan beleefd mekaar van het bord te schieten en de loef af te steken qua punten. De meeste modellen hebben 1 levenspunt dus dan kan het rap gaan. Maar meer diepgang of tactische beslissingen moet je er zeker niet van verwachten.
Wil ik zeker ooit nog eens spelen!
Geen opmerkingen:
Een reactie posten