zondag 4 maart 2018

Zombicide: The Hellhole


Ongeveer anderhalf jaar na onze laatste sessie (is dat alweer zo lang geleden?) waar we erin slaagden 't Stad binnen te geraken, kozen we (in feite Geert) ondanks alle uitbreidingen ervoor een hard scenario te spelen van basisdoos Black Plague. De keuze viel op:

The Hellhole

In het hart van 't Stad dienen we de plek waar de Hertog zijn laatste stand hield tegen de horde te vernietigen voor daar teveel zombies samentroepen. Tactisch scenario ook, want we dienen via het doden van necromancers de spawn point naar the Hellhole te verleggen, en pas als alle spawn point daarbinnen zijn deze te vernietigen met behulp van drakenvuur (dragon bile + een toorts). Een uitdaging!

Survivors: Bert als Silas de Elf, Geert als Scowl (Zombicide Batman) en James (Zombicide Connery), Ken als Xuxa de Abomination-slayer (Zombicide Xena) en de "sympathieke" Grom (de Conan look-a-like) en ikzelf als Nelly de wendbare keukenmeid. Scowl krijgt later ook gezelschap van zijn nemesis Grin (Zombicide Joker) die de necromancers komt versterken...


In de eerste woning blijkt naast een "NPC" en twee walkers ook de eerste Necromancer zich te verschuilen, inclusief extra spawn point! Een vogel voor de kat (zes katten)...

Daar heb je de eerste Necro al!

We nemen het tactische besluit die spawn point permanent te maken en eentje in de straat weg te nemen. Resultaat: zombies die achter een gesloten deur spawnen en ophopen ipv extra vrienden in de straat om mee te spelen. Maar dan verschijnt Grin aan de andere kant van het bord, met een NPC als escorte, plus nog een extra necro in de Hellhole zelf. We mogen Grin dus niet laten ontsnappen of het is game over, gelukkig is het gevaarlijkste spawn point nu weg.

Enter: Grin!

Terwijl naarstig naar dragon bile en toortsen (en pantser en betere wapens) wordt gezocht maaien we her en der zombies om de straten proper te houden en het gele level te benaderen maar voorlopig toch veilig in het blauwe te blijven. Grin loopt dan wel snel, hij vormt geen probleem voor de combo Grom-Silas.

Grom & Silas vs Grin

Scowl loopt ook rond als een echte Batman met handkruisbogen, een herlaadbare kruisboog, een mes in z'n riem én uiteindelijk zelfs een echte onzichtbaarheidsspreuk (die hij echter niet één keer zal gebruiken).

Memorabel moment als James het huis in duikt om nog een beetje te shoppen, maar verrast wordt door een verstopte zombie. Om te voorkomen dat zijn confrater gebeten wordt snelt Silas hem ter hulp met zijn repeating crossbow en rolt... allemaal missers. Die dus stuk voor stuk op de onfortuinlijke James terecht komen. Exit James! Een wijze les is geleerd (beter één beet van een zombie dan doorzeefd te worden door een elfenvriend).

The Hellhole raakt stilaan overvol...

We twijfelden eerst een dragon fire te creëren op de menigte langs de andere deur, waardoor 1 spawn zone naar binnen zou verplaatsen, maar gelukkig wisten we ons in te houden want ondertussen arriveert daar nog een necromancer en kunnen we dus twee vliegen in één klap slaan! We zetten ons gereed voor de grote poort, hakken de deur in, gooien een fles dragon bile binnen, die we daarna in brand steken. resultaat: een 30 xp en instant rood voor luiaard Grom die verder feitelijk niks heeft lopen doen het hele spel.

Victory!

Nelly komt achter hem en herhaalt de procedure want ook zij heeft dragon bile en een toorts mee. The Hellhole is gezuiverd, de stad bijna gered! Op naar verdere avonturen...

Volgende keer we Zombicide op tafel brengen zal het naar alle waarschijnlijkheid uitbreiding Wulfsburg of Green Horde worden. Binnenkort, en als het kan voor de rest van die laatste kickstarter er is.

Geen opmerkingen: