Met een stevige whiskey tegen de sanity damage die ongetwijfeld gaat volgen trekken we de mijn in, op zoek naar het stabiele portaal naar het Targa Plateau dat zich daar volgens de geruchten zou bevinden. Ons vorige bezoek was aan de korte kant dus we hopen dat we nu iets meer van de besneeuwde wereld te zien krijgen (alsook de loot en artefacten aldaar).
Buiten wat growing dread door een gefaalde "holding back the darkness" rol geen onaangename verrassingen bij het betreden van de mijn. De rest van het spel hanteert de saloon girl haar mijnlantaarn als een echte pro want die Duisternis krijgt geen schijn van kans meer.
Dan volgt een splitsing alwaar we worden verrast door elite stranglers (niet de groep maar de monsters) en elite void spiders en waar zich niet één maar welgeteld twee actieve portalen naar Targa bevinden! De geruchten waren dus niet uit te lucht gegrepen! Jésus was in al zijn enthousiasme al door het portaal gesprongen maar keert al snel terug om z'n compagnons te assisteren.
2 portalen naar Targa om uit te kiezen!
De spinnen worden vakkundig afgeschoten en bijten slechts lichtjes terug, de stranglers halen af en toe stevig uit met hun tentakels. Gelukkig staat Shania centraal om met haar comforting presence de anderen tussendoor bij te genezen. Wanneer alle tegenstand is afgemaakt stapt de gehele posse door het portaal en komt terecht op het Targa Plateau, meerbepaald exact dezelfde plek als vorig avontuur waar ze die brutal night terror vonden (freaky maar waar). Al is er iéts veranderd want er komt een onaards licht uit de vreemde steen aan de kettingen dat af en toe een ontlading geeft (pijn) en een deel van de wanden is ingestort en geeft uit op een ijzige afgrond zonder bodem.
Shania haast zich langsheen de steen en wordt licht getroffen door de buitenaardse energie, en wankelt langsheen de afgrond waar ze een fles whiskey in laat vallen. Ze kijkt omlaag maar is mentaal sterk genoeg om de leegte te absorberen (kans op token verliezen dus én sanity damage). Ze arriveert in een futuristische kamer met een soort bevroren sarcofagen met iéts in (het concept cryogenic gaat aan primitieve cowboys totaal verloren). Jésus trekt een sprintje en volgt de saloon girl (schrik dat ze met alle loot aan de haal gaat).
Vanuit het portaal naar de mijn worden Marcel en Bill verrast door een eenzame night terror (darkness ambush kaart) die alweer eerder prooi dan jager wordt (premie = 150$ per held).
Wat zit er in die cryogenic chamber?
Niet veel later barst er vanalles uit de ontdooiende compartimenten, aangevoerd door een enorme Goliath! Elite versie die 5 horror hits geeft ipv 3 bij het begin van een activatie. Ouch! Er worden ook nog enkele stranglers wakker en een nest void spiders omsingelt ons (elite ability = anbush) waardoor ze ons ongewild afschermen tegen de gevaarlijker monsters.
We lassen een korte rookpauze (voor Bill) in om even op adem te komen alvorens het eindgevecht aan te vatten...
Verrassing!
En dat wordt een vrij stevig gevecht, doch nooit levensbedreigend dankzij de nodige verbanden en items die op allerlei manieren schade negeren. De spinnen worden alweer vlotjes afgeschoten en nadat ze de night terror het hoekje om geholpen hebben sprinten de bandiet en de cowboy ook de kamer met de steen door om hun kompanen te assisteren tegen de stranglers. Tijdens het vuurgevecht worden ze verrast door nog een night terror (nog een darkness ambush voor extra $) die uit de Goliath lijkt te komen. Na de stranglers wordt ook deze nieuwe demon (extra schade van en XP voor Bill) om zeep geholpen, waarop alle helden zich focussen op de Goliath. De horror hits komen soms aan en ook zijn tentakels doen al eens pijn, al wordt er gestoord gerold op defense en willpower (vooral dan door onze heilige Jésus). Het spervuur aan kogels en de steken van Shania's void sword worden ook deze gigant teveel en met een walgelijk geluid stort hij neer in de cryogenic chamber... Victorie!
Bringing the Goliath down!
De kamer wordt geloot en in ons enthousiasme vergeten we de beloning van de missie zelf op te strijken (volgt dus nog). We komen dus nog niet te weten wat we daar juist gevonden hebben. Mogelijk was het teveel voor de posse en hebben ze het verdrongen.
Bill vindt in het ijs wel een science fiction pistool dat ook schade doet aan aangrenzende vijanden maar dat blijkt toch niet zo geweldig als het eruit ziet en hij behoudt voorlopig z'n geliefde shotgun dan maar. Shania heeft wat last van corrumperende invloeden door al haar dark stone items maar krijgt voorlopig nog geen mutatie. De tomb chests zitten bijlange nog niet vol.
Op de terugweg naar Fort Burke worden we lastig gevallen door een kwakzalver die Shania en Jésus kan overtuigen z'n potions te kopen, maar dat blijken uiteindelijk weeral gewoon véél te dure flesjes cola te zijn. Iets later verschijnt een stofwolk in de verte: bandieten! Een confrontatie betekent meestal gestolen spullen en dark stone dus geeft Marcel de paarden de sporen en gaan we er in onze postkoets vandoor (cancel 1 travel hazard). Blij dat we in die postkoets geïnvesteerd hebben! Marcel gidst ons langsheen een veilige route (geen travel hazard gerold) maar op aanwijzen van Jésus neemt hij een binnenweg doorheen een duistere canyon waar het vergeven is van de hell bats! Gelukkig kan ook de cowboy 1 hazard negeren (kost 1 grit en op een rol van 3+) waardoor we er geen last van hebben. Slechts enkele dollars lichter komen we dan aan in een relatief rustig Fort Burke.
Uiteraard worden kamers in het hotel geboekt en de volgende ochtend doet ieder weer z'n eigen ding. Bill gaat eens kijken in de general store en koopt enkele bruikbare spullen waaronder een hoed en een mondharmonica. Hij ontmoet de overlevenden van een overvallen karavaan die er niet best aan toe zijn en waarschuwen voor iets verschrikkelijks dat deze kant op komt (-1 op daily event rol). Shania treedt op in de plaatselijke saloon en rolt de zakken van enkele dronken klanten en dat levert wat extra zakgeld en een fles whiskey op. Een spelletje poker brengt nog meer dollars binnen waardoor ze rijker buiten gaat dan ze binnen kwam.
Jésus en Marcel gaan bij de blacksmith langs en daar is een uitverkoop aan de gang! De bandiet koopt zich een dark stone buckle om iets veiliger te muteren mocht het zover komen en dark stone bullets voor de party. De dark stones van Shania koopt hij braaf over. Aan het eind van de eerste dag houden Bill en Shania het voor bekeken al had de marshall nog wel zin om ook eens een gokje te wagen in de saloon. Hij besluit z'n dollars te sparen voor zo'n double-barreled shotgun.
De verschrikking waar voor gewaarschuwd werd blijft voorlopig nog even weg en de tweede dag gaat Jésus bij meneer pastoor langs voor een zegening en Marcel bij de frontier outpost. Er staat een premie open op hell bats volgend avontuur! Het lot is genoeg getart en ook die avond gebeurt er niks bijzonder, waarop ook de laatste twee het fort verlaten.
De eerste keer Shadows of Brimstone voor Bert en die vond het best amusant maar werd een beetje afgeschrikt door de zware boekhouding (XP en $) en overload aan kaartjes en tokens. Toch wel het zere punt van dit spel.
Wordt vervolgd!
Geen opmerkingen:
Een reactie posten