Wegens een uitgestelde D&D sessie planden we in de plaats een avondje Shadows of Brimstone op een warme hobbyzolder, een 5 maanden na de eerste sessie met deze groep. De priester had moeite om Brussel uit te geraken met presidentsbezoeken en betogingen allerhande, maar arriveerde slechts een kwartiertje te laat. De avond begon nog met de town phase van het vorige avontuur!
Fort Landy, waar onze helden mekaar ontmoetten, bleek echter onder de invloed van demonische krachten. Terwijl de meesten een bezoek brachten aan de general store of de smidse om wat gevonden spullen te verpatsen of in het geval van Doc eindelijk een pistool aan te schaffen, besloot Tshonka solo naar de frontier outpost te wandelen. Onze spoorzoeker was nog maar goed en wel aangekomen, of de stenen die hij met zich meedroeg reageerden met de berg dark stone aldaar en openden een rift naar elders alwaar tentakels uit kwamen die iedereen aanvielen! Tshonka kwam er gelukkig met de schrik vanaf, maar velen waren niet zo gelukkig. De outpost werd geheel vernield door de rift. Geen dark stones verpatsen, geen premies ophalen... daar gingen onze plannen en dollars!
Father Costello en Doc gaven er dan maar de brui aan, maar Dutch en Tshonka besloten nog een dagje te blijven om wat zaakjes af te handelen. Onder andere een tomb chest kopen om die massa dark stones mee te zeulen zonder al te veel corruptie én wat rare symbolen aan hun wapens te laten binden. Slecht idee, want de corrumperende invloed breidde zich alleen maar verder uit, hetgeen hun geestelijke gezondheid aantastte én extra growing dread gaf tijdens het volgende avontuur. Tof!
Gelukkig wist onze rancher girl nog een opdracht te scoren voor ze dienden te maken dat ze wegkwamen! We mogen een mijn verkennen in opdracht van de één of de andere rijke pipo, en het betaalt nog goed ook! Wat kan er mis lopen?
Wij dus daarheen...
Exploration!
De ingang leidt meteen naar een t-splitsing. Tshonka besluit de rechtergang te volgen.
Kort samengevat: de mijn blijkt vergeven van de hongerige doden! Doc is in zijn nopjes en verzamelt samples voor zijn onderzoek waardoor hij effectiever wordt als hij dezelfde wezens nog eens tegenkomt (en schept telkens tonnen XP). Vader Costello kan er niet mee lachen en we leggen de onnatuurlijke creaturen finaal ten ruste, al kost het ons af en toe wat van onze geestelijke gezondheid. Niets dat een ferme slok whisky of wat valse noten uit de pas gekochte mondharmonica van onze rancher girl niet kan genezen. Her en der worden ook nog wat nuttige spullen gevonden, al is al dat scavengen meestal in ons nadeel en geeft darkness of growing dread (of beiden) bij. Gelukkig kan onze priester af en toe de duivelse invloeden afwenden. Die ceremonies blijven toch wel handig.
Doc vindt een pagina uit het legendarische dagboek van de beruchte Doctor Hedgebrook, die bekend staat om z'n onderzoek naar andere werelden en het occulte (en enkele jaren geleden dan ook spoorloos verdween). Een lichtend voorbeeld!
Dutch is razend als we haar verbieden een bepaalde ondergelopen en doodlopende kamer te betreden wegens gevaar voor meer ondode verschrikkingen en erger. "Consulteren" wat ons betreft maar ze pakt het allemaal nogal persoonlijk op - vrouwen! Er was misschien het één en ander te vinden (driemaal scavengen) maar de risico's waren ons te groot.
Uiteindelijk komen we aan de andere kant van de splitsing terecht in nog een doodlopende mijngang die uitkomt op een portaal naar een andere wereld! In principe telt dit niet als deel van de mijn dus wat ons betreft is de opdracht bij deze geslaagd!
Doc en meneer pastoor zijn echter té nieuwsgierig naar wat zich aan de andere kant bevindt ("demonen" volgens de ene, "wetenschap" volgens de andere) en komen terecht temidden een gigantisch stel uit de grond stekende beenderen in een moeras van waaruit ze worden belaagd door een reusachtig, gevleugeld wezen! Een verschrikkelijke demoon volgens de priester, interessant volgens Doc. Instinctief springen ze terug door het portaal en laten het wezen en de andere wereld voor wat ze zijn... voorlopig! Het komt hen niet achterna... denken ze.
De terugweg naar Fort Landy verloopt zonder incidenten (bangelijk gerold) en onze helden strijken hun zuurverdiende beloning op! Over het portaal en de Harbinger aan de andere kant wordt in alle talen gezwegen. De outpost blijkt ook terug open en Tshonka gaat er alle opgespaarde dark stones verpatsen voor veel dollars! Spijtig genoeg staan er géén premies open op monsters.
Father Costello bezoekt de lokale kerk, die hij vorige keer schandelijk links liet liggen. Een lokale geestelijke/cultist heeft het over onwereldse zaken en ontploft in een douche van pus, hetgeen onze arme priester een permanent punt sanity kost! Doc koopt zich een tweede pistool (staat goed in z'n "vogelvrije" holsters), een dark stone hakbijl (wat?) en een kleine voorraad whisky en dynamiet. Olé!
Dutch koopt zich dan maar een eigen tomb chest, iemand speculeert duidelijk op massa's dark stone. Tshonka vindt een Black Fang Axe (bespeuren we daar bloedverwantschap met de vervloekte stam?) die hij zonder verpinken koopt. Dual-wielding Indian scout!
Allen trainen in de overgebleven tijd (siësta skippen) en levellen: wij eindelijk naar level 2, meneer pastoor al level 3. Elite monsters dus de volgende keer!
Iedereen vertrekt voor er zich weer ongewenste incidenten voordoen.
Doc ziet het zeker zitten om die moerassen (een andere wereld genaamd Jargono leert hij uit de krabbels van Dr Hedgebrook) eens wat dieper te verkennen. En als daar zich ketters schuilhouden (of goud te rapen valt) onze pastoor zeker ook! Dutch is only in it for the money! En Tshonka heeft een nieuwe bijl!
Wordt zeker ooit vervolgd!
Geen opmerkingen:
Een reactie posten