In rail town Serafin komen vier wildvreemden mekaar voor het eerst tegen in de plaatselijke saloon, alwaar een prospecteur hun hoofden zot maakt met wilde verhalen over een legendarische voorraad dark stone die ergens in een lokale mijn zou verborgen zijn. Een posse wordt gevormd en niet veel later rijden de vier op hun paarden de noordwestelijke Badlands in. De aanwijzingen van de oude prospecteur blijken toch ergens te kloppen want de ingang van een vervallen mijn wordt al vlug gevonden. Zuster Josephine is bezig kruiskes te geven als een ijselijke schreeuw weerklinkt vanuit de duisternis, door merg en been gaand van onze prille avonturiers! Er is geen tijd te verliezen en verkenner Dry Liver gaat voorop de mijn in...
De gangen blijken vol bruikbare spullen te liggen, waaronder een healing stone voor onze indiaanse vriend, een weggesmeten maar intacte drinkbus voor de Lawman, mysterieuze dobbelstenen en heuse laarzen van één of ander lijk dat we onderweg passeren en plunderen en zelfs de klauw van een wezen van een andere wereld die vast zat in één of ander monster. En monsters komen we met zwermen tegen in de mijngangen. Groepjes Slashers, die op hun eentje al dodelijk kunnen zijn, meestal vergezeld van een troepje wandelende doden die dan weer voort komen uit een hoopje lijken. gezellig is anders!
Gelukkig kan onze non de monsters af en toe verzwakken en zichzelf en ons ook een beetje beschermen met "heilige aura's", en die komen zeker van pas. Onze sanity krijgt het meestal zwaarder te verduren dan onze fysieke toestand. Gelukkig hebben we genoeg whiskey mee!
"Verdwijn, demonengespuis!"
Na een doodlopend stuk dat een grot vol watervallen blijkt te zijn wordt de andere kant van de T-splitsing verkend, die dieper de oude mijn in leidt... Hoe lang nog voor we een eerste aanwijzing vinden van de beruchte voorraad dark stone? En telkens worden we opgewacht door Slashers en hun dode begeleiders... Creepy!
Wat is dat hier met al die slashers en zombies?
Op een bepaald moment steekt de kamer werkelijk VOL Hellbats en Hungry Dead. Ideaal om een staaf dynamiet in te mikken denkt onze Lawman en dat mist z'n effect niet!
Double encounter: 6 Hellbats + 2P Hungry Dead + 1 Corpse Pile
Na een lange en uitputtende zoektocht (mea culpa door de indiaan 1 exploration token met daarop de growing dread + 1clue te cancellen en opnieuw te laten draaien) arriveert de posse dan uiteindelijk in een doodlopend gedeelte met daarin een boosaardig purper glinsterende voorraad dark stone! En een Slasher. En nog méér Slashers! En omdat er niet genoeg figuren zijn krijgen ze zomaar een gratis elite ability. En nog 2P Hungry Dead daar bovenop! En 2 Corpse Piles waar extra zombies uit kruipen! De Slashers hakken erin maar dankzij tactisch wikken en wegen, enkele goed uitgevoerde ceremonies van de non en gestoord criticals rollen aan het eind behalen we de overwinning op de Duisternis! De dark stones zijn van ons!
Epic threat: 1 Slasher + 1D3 Slashers + 2P Hungry Dead + 2 Corpse Piles
Helemaal klaar voor de finale!
De corrumperende invloed van alle gevonden dark stone valt (gelukkig!) bijzonder goed mee en op hun trouwe paarden rijden onze helden richting Fort Burk. De terugweg verloopt echter niet zoals gepland. De eerste nacht vallen ze ten prooi aan verschrikkelijke nachtmerries, vooral de non krijgt het zwaar te verduren met visioenen van een nakende apokalyps (-6 sanity). Een zwerm Hellbats blijkt hen te zijn gevolgd vanuit de vervloekte mijn en tracht aan de haal te gaan met kostbare dark stone! Gelukkig zijn de helden bij de pinken en moeten de gevleugelde monsters het stellen met enkele klompjes. Een snake oil salesman kruist ook nog eens hun pad en blijkt een oplichter. Enkelen geven de man hun zuurverdiende dollars, waaronder ook onze goedgelovige indiaan. Het geluk zit hem echter mee en één van de waardeloze flesjes blijkt waarempel een nuttige tonic!
Volgende keer staat Fort Burk (de town phase dus) op de planning en daarna... wie weet!
Geen opmerkingen:
Een reactie posten