woensdag 21 december 2016

Brimstone Party Intro

Shadows of Brimstone met 4 spelers. En stiekem ook een birthday game night. Oorspronkelijk met 5 maar die laatste voelde waarschijnlijk nattigheid en zei op het laatste nippertje af (nietwaar, Hans ;-) waardoor er medium threats verschenen in plaats van high threats. Vonden wij niet erg.

Ikzelf wou de Frontier Doc eens testen (simpelweg "Doc" genoemd) en dat bleek zoals verwacht eerder een support personage dat vrij deftig kan healen en ondertussen wat met z'n eigen research bezig is. Sven als Tshonka de Indian Scout, Uttie als Father Costello en Tim als Dutch the Rancher girl.
Die priester bleek best een stevig personage, en dit vooral omwille van z'n spreuk om Darkness kaarten te cancellen. Heeft het spel meermaals gered en gans op het eind, toen het laatste eindmonster nog op slechts 2 levenspunten stond, een ambush van 2P hundry dead voorkomen. Oef.
Per spreuk krijgt hij dan ook nog eens xp waardoor hij als enige reeds level 1 is van de party. Geen idee waarom we tot nu toe altijd zonder gespeeld hebben én hoe we dat hebben kunnen overleven!


Intro missie A Fistful of Darkstone. Een onschuldige hand (ahum) wierp de dobbelstenen via de onofficiële campaign map en bepaalde dat de helden mekaar ook ontmoeten in Fort Landy en in de naburige bossen een mijn betreden op zoek naar een legendarische voorraad dark stone die zich daar nog steeds zou bevinden. Tshonka gaat voorop met de oude lantaarn in de hand en gidst de groep behoedzaam dieper de mijngangen in...


De mijn blijkt echter allesbehalve verlaten en onze helden staan niet veel later tegenover dark stone brutes (mutanten met dark stone in hun lichamen gefuseerd), slashers en zeker een dozijn tentakels die hen vanuit de grond en muren blijven belagen. Maar de priester kan sommige monsters met succes vervloeken (minder defense) en af en toe ook iemand genezen. Doc maakt aantekeningen van alle vreemde wezens die hij tegenkomt, en verzamelt samples in z'n glazen pot. Hierdoor wordt hij effectiever als hij later met eenzelfde soort wezen het pad nog eens kruist. Tussendoor lapt hij af en toe iemand (vooral zichzelf) op.
De priester vindt een oude kaart weggestoken in een oude schacht (en andere dingen waar hij achteraf niets over kwijt wil) en verderop in de gangen enkele bruikbare zaken en zelfs een healing stone (artefact, geluk met loot kaartjes). Allemaal vinden we vreemde symbolen op stukken hout gekerfd, Dutch vindt ook nog een roestige sheriff badge, Dead Man's Boots. Hier is recent duidelijk nog iemand geweest. En ze loopt ook nog een soul parasite op. Tja.
Net wanneer Tshonka de site van een opgraving ontdekt, vol vreemde tekens op de muren die aan de beruchte Scafford Gang doen denken, breken enkele dark stone brutes uit de afgesloten gangen en vallen aan. Waakhonden van de bende mutanten! De afstand wordt tactisch uitgespeeld en de priester gooit met succes dynamiet op de mutanten, die net niet in stukken uit mekaar geblazen worden. De rest heeft hierna weinig moeite om hen uit te schakelen. Nog méér dark stone is onze beloning! Gelukkig blijken we (nog) grotendeels resistent tegen de corrumperende invloed van de vreemde stenen en de symbolen die we vonden.
Na te zijn bekomen van de bevreemdende ervaring leidt Tshonka de groep weer naar de ingang en worden de paarden gezadeld om terug te reizen naar het fort om daar de nutteloze loot te verkopen, pistolen aan te kopen voor wie er nog geen heeft en nuttige dingen te laten vervaardigen met de gevonden dark stone.


Normaal zouden 2 encounters volgen, die toevallig allebei positief bleken. MAAR aangezien de tweede clue hier gevonden werd moesten die genegeerd worden en een high threat kaart getrokken worden. Resultaat: 3 dark stone brutes.
Spijtig, want er had het één en ander gevonden kunnen worden in wat een verlaten Scafford schuilplaats zou geweest zijn.


De Duisternis was ook al gevorderd tot op 3 plaatsen van de mijnuitgang, hetgeen game over zou betekend hebben. Goed rollen hierop blijft toch essentieel.
Doordat de tweede "clue" zo lang uit bleef duurde het spel toch enkele uren. De terugreis naar Fort Landy en alles wat daar bij komt zien zal voor een volgende keer zijn...

Positieve reacties vd medespelers dus dat vervolg zal er ooit wel eens komen.

Geen opmerkingen: