zondag 1 november 2015

Halloween Movie Night

Dit jaar met Halloween niet op café of andere wilde plannen (beetje spijt om zombie LARP End Times te moeten missen) maar gewoon tam thuis gezeten met sfeerbier en horrorfilms zoals vanouds. Het bier: Black Wych van Wychwood Breweries. Als ik ooit een road trip door de UK zou doen staat deze zéker op de planning.


De films: Banshee Chapter en The Babadook. Recente horror uit 2014 met de nodige impact, wat mij betreft instant classics in het genre.



Banshee Chapter moet het hebben van een opeenvolging van jump scares, maar ze wérken en zijn zelden misplaatst. Gekoppeld aan een akelig verhaal over mind control en government conspiracy geeft dat een cocktail die niet meteen aan te bevelen is voor hartpatiënten en softies. Less is more geldt ook hier en wanneer er al eens iets getoond wordt hoeft het voor mij niet echt. Aanrader!


The Babadook is dan weer het tegenovergestelde (meestal toch). Een psychologische nachtmerrie die zachtjes begint maar aan het eind als een mokerhamer aankomt. Ik zal spoilers mijden.
De lijn tussen psychose en bovennatuurlijke horror wordt ook de hele tijd erg fijntjes bewandeld, al is het naar mijn bescheiden mening net iets te expliciet op het eind en hadden ze het ook daar iets vager mogen houden.
En ouders van jonge kinderen zullen sommige situaties zéker herkennen (de horror van slaaptekort)! Kijken!



Top Halloween Filmavond!

Geen opmerkingen:

Zombicide 2.0 - Solo Test

Zombicide 2nd Edition stond al een tijdje op de planning, maar alles buiten het regelboek zat nog onaangeroerd in de doos sinds die zo'...