Het vervolg op onze eerste missie (zie eerder verslag) met enkele maanden tussen, wat niet echt gunstig was voor onze kennis van de regels.
Als eerste missie drie terminals uitschakelen met alweer een stevige tijdslimiet van 7 rondes. Doe daarbij de geluksfactor van goed rollen om vijanden uit te schakelen, "geheime" foefkes van het Keizerrijk met aan het eind een onmogelijke tegenstander (de walker op de foto) en een random systeem waarbij de terminals verdeeld worden (en niet elke held is in staat elke terminal uit te schakelen) en je krijgt Mission: Impossible. Een zware domper op het moreel van de rebellen (en spelers).
Daarna nog een side mission voor Sven zijn personage waarbij een Shadow Armor te verdienen was. Sven zelf begon in een AT-ST (walker) en de missie was simpel: vernietig alle tegenstanders binnen de 7 rondes (alweer). Slecht rollen met de dobbelstenen in ronde 1 bepaalde al snel de missie in (alweer) het nadeel van de rebellen. Na ronde 2 werd al gauw duidelijk dat het onmogelijk ging zijn de zich vermenigvuldigende troepen van het Keizerrijk nog de baas te kunnen en al gauw waren de 4 helden gewond (victory condition voor Emperor Ken). Naar dat shadow armor mochten we fluiten.
Na een zeer geslaagde eerste sessie was de tweede eerder gemengd te noemen. De Keizer amuseerde zich uitstekend en won praktisch met de vingers in de neus, maar de rebellen zaten eerder verveeld aan de tafel want als in het begin al duidelijk wordt dat de missie geen succes kan zijn (en dat is zacht uitgedrukt) slaat de verveling toe.
De rebellen zijn duidelijk enorm zwak én onwetend tegenover een veel sterker Keizerrijk dat het verloop van de missie kent, weet wanneer wat zal gebeuren en nog enkele vuile truken achter de hand heeft om de rebellen een loer te draaien. Als de rebellen niet van in het begin constant hoog rollen (zowel offensief als defensief) is de missie feitelijk al mislukt. En dat motiveert niet echt.
Benieuwd of die onbalans nog gaat veranderen in het verloop van de campaign maar ik vrees nu al van niet.
Ik had zo'n beetje het gevoel D&D te spelen met een Dungeon Master die kost wat kost zijn spelers dood wil. En echt moeilijk is dat niet.
Afwachten wat de volgende sessies zullen geven (binnen 2 weken ipv 2 maanden).
Geen opmerkingen:
Een reactie posten