zondag 25 januari 2015

Imperial Assault


Zaterdagavond de eerste missies gespeeld van Star Wars: Imperial Assault van Fantasy Flight Games. Ken als Emperor en 4 spelersplaatsen die nogal vlug volzet waren.
Campaign mode, wat dus betekent dat er een tiental missies in serie gespeeld worden over meerdere avonden, de helden evolueren gaandeweg en worden steeds steviger, maar ook het Keizerrijk wordt steeds sterker.
Ikzelf koos na lang nadenken (we hadden tijd want Tim was minstens een UUR te laat) de soldaat, Sven speelde de guerillastrijder, en Bert de smokkelaarster (soort vrouwelijke Han Solo). Tim mocht als straf de net-niet-jedi spelen. De wookie viel uit de boot.


De eerste missie ging het al meteen stevig want we kenden de regels nog niet en de tijdslimiet was ongenadig: 6 rondes om 4 terminals op te blazen! Even leek het mis te gaan, maar goeie tactieken in de laatste 2 rondes maakten dat we op het ultieme nippertje de laatste terminal konden opblazen. Letterlijk de laatste actie in de laatste ronde, het kwam dus neer op 1 worp... aan mij de eer de rebellen de overwinning te bezorgen. Stress!


De helden hebben ook stuk voor stuk een side mission, hetgeen hen een achtergrond en dus meer persoonlijkheid geeft. De helden krijgen hiervoor telkens de keuze uit 2 blind getrokken missies.
Als eerste side mission kozen we die van onze jedi, die zich afspeelt in de ruïnes van Yavin. Geluk, want hoe vroeger op de campaign hoe gemakkelijker de missie en de opbrengst van deze was de light saber van haar overleden mentor (hoe en waarom maakt de missie duidelijk - niet té veel spoilers). Dat we de light saber hebben zou de verdere campaign iets gemakkelijker moeten maken voor de rebellen. Ik ben daar niet rouwig om!


Van de vier helden zijn nu de smokkelaar en de jedi het meest geëvolueerd. De smokkelaar kan vijanden onderbreken als deze activeren en er op schieten (kost wel strain), dus zij loopt met de dikste geweren rond. En onze jedi heeft haar light saber, wat haar dus een close combat monster maakt. De rest doet het voorlopig wel vanop afstand!


Benieuwd naar het vervolg...

Geen opmerkingen:

Zombicide 2.0 - Solo Test

Zombicide 2nd Edition stond al een tijdje op de planning, maar alles buiten het regelboek zat nog onaangeroerd in de doos sinds die zo'...