maandag 1 augustus 2011

Fillem!

Het valt op dat ik tegenwoordig tijd heb want de ene film review volgt de andere hier op. Deze nacht Scott Pilgrim Vs. The World, eentje die al een tijdje op de lijst stond maar diende te wachten tot de prijs gunstig genoeg was om de aankoop goed te praten. Verfilming van de gelijknamige comic reeks trouwens.

Het verhaal raakt kant noch wal en het hoofdpersonage (of lag dat aan acteur Michael Cera - Superbad) is nu niet bepaald de meest sympathieke eikel uit de filmgeschiedenis. Alle personages hebben trouwens één of andere stoornis, maar is dat in het échte leven ook niet zo?
Kort samengevat (en eigenlijk ook het volledige plot): jonge rockgod Scott valt voor Ramona, een indie chick met steeds anders gekleurd haar, maar dient alvorens haar te kunnen daten eerst haar 7 evil exes te verslaan in een reeks battles die zéér doen denken aan Street Fighter.

Ik voelde me er een béétje te oud voor, maar mijn geek gehalte ligt nog steeds hoog genoeg zodat ik me er toch volledig in kon vinden. Kruising tussen een film, computer game en comic book. De montage heeft meer weg van een videoclip. En dat wérkt!
Om een idee te geven hoezeer geekness deel uitmaakt van het geheel: deuntjes uit The Legend of Zelda maken deel uit van de soundtrack. Die soundtrack is trouwens gé-wél-dig, met de enige echte Beck (ooit superfan van geweest) als belangrijkste dader. Sex Bob-omb FTW (de CD ligt in mijn voituur)!

Conclusie: Sex, drugs & rock 'n roll voor de jongere generaties. Zeker kijken!
O ja: het originele einde (tussen de deleted scenes) is beter dan het officiële.

1 opmerking:

Sam zei

WE ARE SEX BOB-OMB AND WE ARE HERE TO TALK ABOUT DEATH AND MAKE YOU SAD AND STUFF!

Zombicide 2.0 - Solo Test

Zombicide 2nd Edition stond al een tijdje op de planning, maar alles buiten het regelboek zat nog onaangeroerd in de doos sinds die zo'...