Manticore 3.5 Systeem test #4 bis

Enter: Zwarte Magie

De soldaten en de Destructiemagiër keren terug met lichte versterking. Achter de linie doemt de oorzaak op van hun hernieuwde strijdlust: een gemaskerde, in zwarte gewaden en “full leather body armor” gehulde figuur met twee bloedrood oplichtende zwaarden in de handen… Manazwaarden! Een acoliet van Balaeantis, gestuurd door het Keizerrijk om de volgelingen van de Witte Draak af te maken!
Onze helden hoeven nog steeds geen mana te gebruiken om hun spreuken te doen dus het gevecht lijkt al op voorhand gewonnen, maar hun overmoed breekt hen zuur op! En de helingsdrankjes zijn nu ook leeg.
De acoliet snijdt zich tijdens z’n magische spreuken in de armen, wat ervoor zorgt dat deze magieresistentie negeren! En dan gaat het ineens vlug…


Eén “Zwarte vuurbal” en een paar “helden” zijn genoodzaakt hun “zaprune” te activeren om een gewisse dood te voorkomen, hetgeen een onvermijdelijke exit tot gevolg heeft. Met “Telekinese” (Drakenmagie) gebruikt de acoliet de lijken van de gevallen soldaten als projectielen tegen de arme Karl, die hiertegen niét resistent blijkt. Magische projectielen houden hem nog even op afstand maar wanneer hij uiteindelijk onzichtbaar wordt en de Witte Magiër bereikt en met z’n manazwaarden te lijf gaat is het over en uit voor de helden.Een finale Zwarte Puls (8 door pantser, niét te resisteren) zet Lilith van 1 op -7 levenspunten wat dus instant dood betekent.
Via een artefact uit z’n broekzak doet de acoliet een ritueel bovenop de ruïne ter aanroeping van Balaeantis en de link met Mythandir wordt finaal verbroken. Game over!

Helden vs Keizerrijk 1-1.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Legion

Carnaval vlaaikes