Manticore 3.5 Systeem test #4 bis
Enter: Zwarte Magie
De soldaten en de Destructiemagiër
keren terug met lichte versterking. Achter de linie doemt de oorzaak
op van hun hernieuwde strijdlust: een gemaskerde, in zwarte gewaden
en “full leather body armor” gehulde figuur met twee bloedrood
oplichtende zwaarden in de handen… Manazwaarden! Een acoliet van
Balaeantis, gestuurd door het Keizerrijk om de volgelingen van de
Witte Draak af te maken!
Onze helden hoeven nog steeds geen mana
te gebruiken om hun spreuken te doen dus het gevecht lijkt al op
voorhand gewonnen, maar hun overmoed breekt hen zuur op! En de
helingsdrankjes zijn nu ook leeg.
De acoliet snijdt zich tijdens z’n magische spreuken in de armen, wat ervoor zorgt dat deze magieresistentie negeren! En dan gaat het ineens vlug…
De acoliet snijdt zich tijdens z’n magische spreuken in de armen, wat ervoor zorgt dat deze magieresistentie negeren! En dan gaat het ineens vlug…
Eén “Zwarte vuurbal” en een paar “helden” zijn genoodzaakt hun “zaprune” te activeren om een gewisse dood te voorkomen, hetgeen een onvermijdelijke exit tot gevolg heeft. Met “Telekinese” (Drakenmagie) gebruikt de acoliet de lijken van de gevallen soldaten als projectielen tegen de arme Karl, die hiertegen niét resistent blijkt. Magische projectielen houden hem nog even op afstand maar wanneer hij uiteindelijk onzichtbaar wordt en de Witte Magiër bereikt en met z’n manazwaarden te lijf gaat is het over en uit voor de helden.Een finale Zwarte Puls (8 door pantser, niét te resisteren) zet Lilith van 1 op -7 levenspunten wat dus instant dood betekent.
Helden vs Keizerrijk 1-1.
Reacties