vrijdag 7 maart 2014

Manticore 3.5 Systeem Test #2



Test #2 van het gevechtsysteem, met dit keer een kleine groep “helden” (voor de gelegenheid een conversie van onze Wolfgarthse vrienden) tegen een Duistermagiër en zijn miezerige zombiegespuis.

Scenario: Het gevecht in de herberg liep uit de hand en onze Wolfgarthse vrienden en reisgenoot Lilith activeerden hun “zaprune” om aan het tumult te ontkomen. Het lot liet hen echter verschijnen in een donker bos temidden van een horde wandelende ondode lijken en hun aanvoerder… een duistermagiër van het Cabal Macabre!



Korte samenvatting: wegens omstandigheden (hoge Karma score, deftig pantser of een combinatie van de twee) was enkel Tedev levensgevaarlijk gewond op het eind (pantser 1, soak 0 en bad timing). De Spiritmagiër kon verder weinig uitrichten wegens ondoden dus niet vatbaar voor Spiritmagie, al was zijn staf wel handig (2 schade als leerling). Lilith blies al haar mana door haar Destructiespreuken (meester dus niveau 4 spreuken, 10 schade tegenover 9 onlevenspunten is overkill), Kylnar vocht defensief (+2 pantser voor een totaal van 16) en Thorwald was wegens zijn meesterschap éénhandige wapens + degelijk pantser (15 pantser, 5 soak en +9 aanval) een beest op het slagveld. Plus de zombies waren doetjes (9 levenspunten, 11 pantser en 2 soak omdat ze ondood waren) maar werden regelmatig terug rechtgezet door de Cabalist. “Gedeelde smart” op Thorwald bracht onze krijger niet van z’n stuk.
De Cabalist werd op het eind vastgezet door Tedev (“Voeten ter aarde”), had géén Magieresistentie en werd daarop vakkundig afgemaakt door Thorwald met 1 critical hit. De krijger deelde dankzij 1 helingsdrank niet in diens lot!

Ware helden (zonder zaprunes)

Tedev in de rats tov een irritante kleine zombie en een overijverige schoolgirl zombie

 Voeten ter Aarde ("Grabbed") = Game Over

Alweer een gesmeerde test wat mij betreft, zowel voor pantser als magie. Eerlijkheid gebiedt me te zeggen dat het gevecht ook weer erg afhankelijk was van de dobbelstenen (veel crits voor Thorwald, veel missers voor de zombies). Maar dat beschouw ik als een pluspunt, het moet spannend blijven!
Volgende keer 2 kleinere groepen tegenover mekaar (zullen het opnieuw onze Wolfgarthse vrienden zijn en zoja: wie komen ze dan onderweg tegen?). Zonder meesterschappen of vijanden mét, eens zien of ze dan nog zoveel noten op hun zang hebben!

Geen opmerkingen: