maandag 9 december 2024

Shadows of Brimstone: The Fab Four - Part 7

Nét geen jaar na de vorige missie in Cynder zetten we de avonturen van onze posse in het Wildere Westen verder. Omdat het eens iets anders is deze keer een "fixed town mission".

Sheriff Jebediah ("Jeb" voor de vrienden) keer terug naar zijn dorpje Wood's End om te zien hoe zijn hulpsheriff het er van heeft afgebracht zonder hem en... de lokale bank wordt natuurlijk toevallig nét overvallen wanneer hij arriveert! En die bandieten hebben ook gijzelaars genomen. Aan de posse om die bandieten een lesje te leren en het geld en de gijzelaars in "veiligheid" te brengen (Clem vat die omschrijving nogal ruim op als het op het geld aankomt).

De "depth track" en "holding back the Darkness" werken iets anders in deze missie. Telkens een bandiet ontsnapt (random exit en random aantal vakjes) schuift de Darkness 2 vakjes op. Komt die op een "blood spatter" of "growing dread" executeren de bandieten één van de slechts drie gijzelaars. Telkens de helden een bandiet omleggen of een zak geld "recupereren" schuift de "posse marker" een vakje op.
Van zodra de "holding back the Darkness" rol gelijk of hoger is dan de positie van de "posse marker" geven de bandieten zich over en is de situatie onder controle.
Verder iets steviger bandieten: 2x health en 1 extra shot/combat + vanwege onze party level (3) ook nog een elite ability erbij: Op een rol van 6 doen ze 3 hits ipv 1. Ook kan er op bandieten in de bank worden geschoten (niet fysiek binnengaan) plus de bandieten in de bank schieten op elke held binnen bereik.

Indian Joe loopt de straat op en schiet al meteen een bandiet binnen dood, maar krijgt daarna de volle laag terug. De eerste beurten probeert slechts één bandiet langs de hoofdingang te ontsnappen, die vervolgens telkens door de Sheriff wordt afgeschoten. Clem concentreert zich op de zakken vol geld die ze laten vallen (levert hem telkens dubbel op plus wat wisselgeld voor z'n vrienden), terwijl de non zich in de stal verschuilt voor de schutters in de bank.
Dat gaat enkele rondes redelijk vlot, al moet er al snel genezen worden (verbanden, non) want die bankovervallers schieten er niet naast (Lesley rolt voor de bandieten en deed dat iets te enthousiast). Maar dan vluchten er plotseling drie bandieten de bank uit, waarvan er twee zich direct via de dichtstbijzijnde exit uit de voeten maken (gerold voor exit en afstand = gescheten). Hierdoor worden ook twee van de drie gijzelaars afgemaakt door de overvallers.

Een lichte paniek maakt zich meester van de posse en het is tijd voor een andere tactiek want als de laatste gijzelaar sterft is de missie ook gefaald. Dat betekent dus ook dat niet één bandiet meer mag ontsnappen. De Sheriff loopt één bandiet achterna en slaagt er op het nippertje in die af te knallen dankzij extra schoten via z'n sheriff badge voor de exit bereikt wordt. Clem en Zuster Prudence gooien zich op de ingang van de bank en gaan fysiek op de bandieten, ook de spoorzoeker ruilt z'n karabijn in voor z'n strijdbijl. Bandieten worden afgemaakt, geldzakken opgeraapt en schoten vanuit de bank geïncasseerd. Het wordt even heel spannend...


Uiteindelijk krijgen we de "hero posse" marker op spatie 7 van de depth track en de spoorzoeker (Stefan) gooit... een 9! De bandieten geven zich over, en zullen hoogstwaarschijnlijk aan de galg eindigen. De ene overlevende gijzelaar blijkt de dochter van een rijke burger, die de helden stevig beloont (bovenop de buitgemaakte geldzakken die vreemd genoeg niet dienen te worden teruggegeven volgens het scenario). De overval levert Clem de Prospector meer dan 1000$ op maar dat hoeft niemand te weten.
Na een korte discussie neemt de posse de trein naar het iets verderop gelegen Serafin wegens een groter dorp, want de spoorzoeker wil z'n voidzweren laten wegsnijden door een dokter. De "volgelingen" hebben deze missie mogen uitzitten dus zijn er volgende keer gewoon weer bij zonder extra betaling (aja).

Daar blijkt vanalles te koop in de straten, vooral Clem laat z'n geld rollen. Heel even is er paniek als mutantenhaters de mutaties van Clem en Joe opmerken, maar de weinige grit wordt aangewend om deze te verbergen en in de menigte te verdwijnen. Joe bezoekt de lokale dokter die een goeie dag blijkt te hebben, hij rolt ook nog eens goed waardoor hij extra levenspunten bijkrijgt bovenop de genezing. Clem gaat gokken in de saloon, terwijl de anderen wat gaan shoppen (solden). Zuster Prudence jaagt haar weinige dollars er volledig door. Clem en Jeb versturen een telegram naar het thuisfront dat extra sanity oplevert.
Clem en Joe besluiten nog één extra dag te blijven. Door een daily event krijgt een "henchman" naar keuze gratis 1 ally XP... aangezien de straathond van de Sheriff slechts eentje nodig heeft om een volwaardige "trouwe hond" te worden kiezen we daarvoor (ook een kadootje van 1200$). De non is dolenthousiast en doopt hem "Tumbleweed". Joe bezoekt de saloon, gaat gokken maar zonder enige winst en brengt dan de nacht door met een meisje van plezier, dat hem zomaar extra levenspunten oplevert. Clem gebruikt z'n tweede dag om te gaan shoppen en koopt zich een vest en poncho.

Sheriff Jebediah onvangt een telegram terug uit Wood's End met geruchten over verdwenen dorpsbewoners en dat er een nest vampieren in de buurt zou zitten dat daar ongetwijfeld iets mee te maken heeft. Zuster Prudence krijgt dan toch haar zin: vampierenjacht!

Wordt vervolgd...

Geen opmerkingen: