vrijdag 21 mei 2021

Zombicide 2.0

Eindelijk geleverd: de Kickstarter van Zombicide 2nd Edition! Ongeveer een dikke maand nadat Hans de zijne mocht ontvangen... Ik begon me al zorgen te maken maar wederom houdt CMON woord.


De basisdoos + de doos vol Kickstarter extra's (veel te veel meestal overbodige survivors + enkele exclusieve abominations) maar ook uitbreidingen Fort Hendrix en Washington Z.C. Die laatste voegen ook meteen een interessante campaign toe. Ik heb ook de roleplay ervaring besteld, dewelke een basisboek, enkele uitbreidingen en een GM scherm en blanco sheets omvat. Benieuwd of die ooit gespeeld zal worden, afgaande op het huidige klimaat van lockdowns, de nog te spelen games en de mij nog resterende tijd (midlife gepasseerd) gok ik van niet. Ook een megacoole Danny Trejo Box en een mij totaal oninteressante (gratis) Presidential Box die binnenkort op Evilbay gaat gezet worden om wat fondsen te recupereren.
En alle kaartjes, sheets en token om alle oude stuff (survivors, alle zombie types, honden, etc) ook in de 2nd Edition te integreren. Waar op zich al méér dan genoeg inzit, maar soit.

Het valt ook op dat het regelboek de originele missies omvat (mits aanpassingen) plus een hoop nieuwe, hetgeen de herspeelbaarheid toch ten goede komt. Ik denk een 30 missies in het basisboek alleen. Tel daarbij 2 campaigns van de uitbreidingen en we weten weer enkele jaren wat doen. Helemaal voorbereid op een nieuwe lockdown of quarantaine (of zombie apocalyps). Misschien de kinderen eens warm proberen maken voor wat zombicide?

Binnenkort eens spelen zeker?

Geen opmerkingen:

Zombicide 2.0 - Solo Test

Zombicide 2nd Edition stond al een tijdje op de planning, maar alles buiten het regelboek zat nog onaangeroerd in de doos sinds die zo'...