woensdag 28 februari 2018

Gotham City Chronicles

Gisteren van start gegaan en al quasi meteen gefund (op het moment v bloggen staat de teller al op een duizelingwekkend 1.630.886$ met nog 31 dagen te gaan!): Batman: Gotham City Chronicles van Monolith Games. Bekend van oa het Conan bordspel, dat ook records verpletterde op Kickstarter. In de traditionele verkoop bleek dat een pak minder te zijn, waardoor de beslissing viel Batman exclusief voor Kickstarter te maken. Dus bij deze is Kickstarter een platform voor exclusieve verkoop (CMON deed het hen voor met HATE) geworden ipv een springplank voor projecten om fondsen te vergaren en achteraf een grotere kans te maken op de markt. Allemaal goed voor mij, als dat goeie spellen en tal van exclusieve extra inhoud oplevert. Betekent natuurlijk wel dat je kans verkeken is als je de Kickstarter zou missen, én dat deze spellen je achteraf een nier zullen kosten op Evilbay.


Qua regels is dit spel gebaseerd op Conan, dat ook gebruik maakt van een "overlord" die mits een speciaal bord de acties van de villains controleert. 1 vs all dus, al ben je hier vrijer dan bij pakweg Imperial Assault want geen campaign structuur dus de rol kan ieder spel wisselen.


Ik ga deze zéker backen, al ben ik niet van plan all-in te gaan. De uitbreidingen spreken me nog wel aan maar die Batmobile en Versus Mode ga ik laten liggen.

En mss kortelings toch Conan eens op tafel zetten.

Geen opmerkingen:

Zombicide 2.0 - Solo Test

Zombicide 2nd Edition stond al een tijdje op de planning, maar alles buiten het regelboek zat nog onaangeroerd in de doos sinds die zo'...