zaterdag 9 mei 2015

Zombicide S3: Test Run

Gisteren de tweede tutorial om erin te komen en dan het eerste medium scenario van Zombicide S3: Rue Morgue gespeeld, en dat liep al desastreus af door de vroege komst van een A-Bomb Abomination. Enkel te vernietigen met een molotov cocktail, en dat kreng trekt alle aangrenzende survivors op z'n vakje aan het eind van de zombie beurt. Wat dus inhield dat we telkens onze mobiliteit kwijt waren en een actie dienden te laten vallen om weg te geraken en iets te kunnen doen, om vervolgens weer bij onze vriend te belanden.
Het scenario zelf hield in dat we een helicopter moesten buitmaken in een hangar, maar eerst dienden de blauwe sleutel van de hangar én de roze contactsleutel van de helicopter te worden gevonden alvorens we er mee aan de haal konden gaan. Al bij al goed gespeeld, en zelfs de A-Bomb in ons voordeel kunnen gebruiken om ons weg te trekken op vakjes met zombies. Maar aan het einde toen de overwinning in zicht kwam was één extra activatie van runners die net op ons vakje waren beland, gecombineerd met één hap van de A-Bom genoeg om 1 survivor dood te krijgen, wat meteen game over betekende.
Voorstel voor een house rule: de blauwe A-Bomb spawn pas in de tweede draft erin steken, want ook Season 1 had al eens last van een vroegtijdige Abomination spawn, wat meteen het hele spel op z'n kop zet en de moeilijkheidsgraad de hoogte injaagt.

Hier alvast enkele sfeerfoto's...



Binnenkort opnieuw! Een S3 scenario of Switch City nog eens proberen of een Gaming Night campaign... Of Apartment Assault met de volledige cast van TBBT... Nog teveel op het lijstje staan!

Geen opmerkingen:

Zombicide 2.0 - Solo Test

Zombicide 2nd Edition stond al een tijdje op de planning, maar alles buiten het regelboek zat nog onaangeroerd in de doos sinds die zo'...