zondag 10 november 2013

Eater of Worlds

Vrijdag het stormweer getrotseerd om te gaan clixen in 't Stad. Ik was op het ergste voorbereid (monsterfiles! wateroverlast! armageddon!) maar ondanks snertweer was er relatief weinig volk op de baan en begeleid door Gunter D & Danny Fabri en een close encounter met flikken en hoog water stond ik 3 kwartier later reeds op de kaaien geparkeerd! Mag voor mij elke keer zo'n storm zijn, bij zomerse temperaturen doe ik er anderhalf uur over! En 't Stad zelf is ook een pak aangenamer met quasi verlaten straten en een absoluut minimum aan irritante mensen die in de weg lopen. Of ligt dat aan mij?

Match of the Day was "Galactus vs iedereen". Mijn Nazgûl haalden betrekkelijk weinig uit want hun attack bleek net iets te laag om de gigant aan te pakken (ontelbaar veel missers met slechts 1 verschil) en Sauron was te druk bezig hem te verzwakken (als dat al eens lukte) om nog zelf schade te doen, tot het te laat was. Ken zijn Pacific Rim robot park lag er als eerste volledig uit en ook de X-Men hadden maar deels succes. De Imperial Guard van Danny (niet Fabri nee) bleek iets effectiever...


Aangekomen wachtte nog een verrassing want mijn case Fear Itself stond klaar! Inclusief prize support waaronder twee gigantische Serpents (waarvoor ik vriendelijk bedankt heb)!
Fear Itself is een Organized Play Kit, wat wil zeggen dat de cases enkel onder het programma via erkende verdelers mogen aangekocht worden en niét doorverkocht op de tweedehands markt (officieel, evilbay zal ze wel aanbieden maar tegen welke prijzen?). Prize support (de hamers, maps en LE figuren) dienen nog steeds door de spelers te worden betaald. Het is dus spelen om de figuren al dan niet te mogen kopen. Blijft vreemd maar 5€ voor een LE figuur is dat te doen.
Normaal verkoopt de winkel de boosters per stuk en heeft iedere speler per maand recht om x boosters aan te kopen. Om de kans op een volledige set te verhogen hebben we afgesproken dat wij elk iedere maand om beurten de volledige case aankopen. Handig, want een super rare op de tweedehands markt vinden gaat moeilijk én duur zijn.


Gelukkig had ik vandaag een helper om hem uit te pakken...


Een 40 figuurtjes in de set over 2 bricks, hetgeen betekent véél dubbels (tot 6 x commons en 4 x uncommons), enkele rares dubbel en nagenoeg de héle set super rares (Dracula!). LE Book of the Skull, enkele van de hamers en LE figuur Nul waar we vrijdag voor "gespeeld" hebben.


Al bij al een leuke set, het feit dat alles extreem limited edition en exclusief is maakt het nét dat ietsje meer de moeite (en verplaatsing) waard!
Mijn case was de laatste van Fear Itself, binnenkort start AvX!

Geen opmerkingen:

Zombicide 2.0 - Solo Test

Zombicide 2nd Edition stond al een tijdje op de planning, maar alles buiten het regelboek zat nog onaangeroerd in de doos sinds die zo'...